Verslag : Blauw Wit A – Spartacus/NDN A : 20 - 16  (12-7)
A: Jelle (4+S), Riet (1), Kobe, Zoë

V: Ruben (1+2s), Imke, Lander (2), Ana (4)
Wissel : Rino (1), Tine (4)

Scheids : J. Van Acker

Spartacus/NDN en HMKC strijden om de laatste plaats, voorlopig enkel beslist op het doelsaldo.  Blauw Wit daarentegen heeft tot nu de overwinningen aan mekaar geregen en deze wedstrijd, de laatste voor het eindejaarsreces, mag daar geen uitzondering op worden.  Niels en Gof moesten voorzien in de vervanging van Jan, terwijl Riet met een paar meter verband rond de kuit aan de opwarming begon.  De vakken werden door een en ander lichtjes herschikt.

Zijn de eerste 2 minuten eerder afwachtend en zoekend, de volgende 2 zijn pure horror voor de bezoekers.  Jelle, foutief gehinderd bij inloper, scoort van op de stip en de volgende aanval een schot.  Vakwissel en Ana loopt simpel tweemaal voorbij haar dame.  Vanop de stip prikken de bezoekers de eerste maal tegen.  Na een inloper van Jelle, kent de scheids 2 doelpunten niet toe : eentje van Spartacus wegens gesneden, het andere een schot van Lander wegens verdedigd.  Na een schot tegen Kobe volgen een inloper van Ruben, een doelpunt van Jelle uit een afvallende rebound en een schot van Jelle.  Hij krijgt na de vakwissel eentje tegen, maar daar is Ana alweer met een een-handertje om de vakken opnieuw te laten draaien, 9-3.  Deze 6 doelpunten voorsprong zijn blijkbaar het sein om te stoppen met korfballen : één-schot-aanvallen, weinig rebound, foute passen vormen gedurende 6 min. een rommeltje.  Heel die tijd houdt verdediging stand, een beetje geholpen door gestuntel van de bezoekers.  Een schot van Riet brengt verlossing.  Ze mag meteen naar de bank en Tine komt tussen de lijnen.  De coachen nemen een time out om de spelers de levieten te lezen ?  Met weinig reactie van die spelers overigens, want Spartacus kan in de laatste 4 min. het verschil  reduceren van 7 naar 5 doelpunten.

Na de rust zetten de bezoekers hun remonte gewoon verder.  Twee doelpunten in de eerste twee aanvallen doen de coaches beslissen om Kobe te wisselen voor Rino, waarna Tine haar eerste doelpunt scoort.  Ruben doet er een stipje bovenop, 14-9.  In het vervolg van de tweede helft houden de twee ploegen mekaar scorend in evenwicht.  Mooie korfbalmomenten vallen er niet op te tekenen.  Ruben verdwijnt even met krampen naar de bank, maar acht zich een drietal minuten later al terug speelklaar.  Spartacus houdt zijn supporters een tijdlang enthousiast door een aantal maal terug te komen tot 3 doelpunten.  Dichter dan dat geraken ze echter niet.  Ana besluit de wedstrijd zoals ze die begonnen is : met een inloper.

Ondanks een gemakkelijke winst was dit niet de beste prestatie van onze blauwwitten.  Na het doelpuntrijke eerste kwartier verdween de concentratie en het besef te blijven korfballen.  Klagen doen we niet.  De twee punten zijn binnen en nu kunnen we beginnen aan de eindejaarsfeesten.  Alhoewel, even oppassen dat er op 6 januari niet te veel kalkoen en champagne op de maag ligt voor de wedstrijd tegen Ganda.  Onafhankelijk van het resultaat tegen Verde op zondagnamiddag blijft deze ploeg onze naaste achtervolger en dus de te kloppen kandidaat voor een mogelijke titel.

Aan iedereen een prettig eindejaar.