Verslag : Kwik A - Boeckenberg A : 16 - 21  (8-13)
A: Jordan DV (5+2s), Thomas T (2), Tess V, Amber E (1)

V: Joppe B (4), Lisa VG (2), Tibo D (3), Lauren S (2)
Wissel : Lucas DR, Dennis DV, Imana B

Scheidsrechters : T. Van Goidsenhove, E. Mertens

Het bezoek aan Kwik beloofde een pittige confrontatie te worden.  De “biekes” startten vlot in de eerste 3 wedstrijden van de competitie.  Enkel Floriant, dat na de zwakke match tegen AKC/Luma belust was op punten, bleek te sterk.  Na de uitgesproken winst tegen Voorwaarts had het zelfvertrouwen van onze panters een ferme boost gekregen.  Beide voetjes op de grond en eerst bevestigen is de boodschap.  Geen wijziging in de opstelling bij onze panters.

De thuisploeg haalt als eerste de “0” van het bord.  Na schoten van onze 4 heren zit Gert rustig op zijn stoel.  Het vervolg blijft uit, zodat Kwik 5 min. de tijd krijgt om de score te effenen.  Vervolgens gaat de score om en om, tweemaal scoren onze panters eerst, maar Kwik komt, zelfs na een gemiste strafworp, toch op voorsprong.  De wake up call voor onze spelers, die meteen reageren met een 0-4.  De biekes prikken even tegen, waarna Lisa, Lauren op inloper en Jordan zorgen voor de ruststand.  Kwik heeft dan al zijn tweede stip gemist.

Onze panters komen het best uit de kleedkamers.  Na een strafworp van Jordan en een schot van Tibo prijkt een rijkelijke 8-15 op het scorebord.   Tibo krijgt een nieuwe tegenstander en dat blijkt een gouden wissel te zijn.  De biekes knabbelen aan de achterstand met doelpunten tegen Tibo, Joppe en Thomas.  Joppe kan deze rush even stoppen.  De nieuwe heer mikt nog tweemaal raak.  De Kwik supporters doen de muren van de sporthal trillen.  Gert heeft tussen die twee doelpunten een time out genomen, maar besluit om Thomas in verdediging tegen de nieuwe heer te brengen, via een dubbele wissel met Lucas.  Tibo scoort nog een tip in voor hij naar de bank gaat.  Joppe zorgt voor rust met een open schot.  Thomas kwijt zich uitstekend van zijn verdedigende taak.  Hij moet enkel een strafworp toestaan, de derde die Kwik mist.  Pressing van onze panters bij het uitwerken door Kwik, levert balwinst op.  Jordan verzilvert deze kans en gaat iets later naar de stip voor zijn zevende doelpunt.  Met nog 8 min. te gaan is de winst binnen.  Kwik dringt nog wel aan, maar dichter dan 4 verschil komen ze niet.  Gert is dan al aan het wisselen.  Hij brengt even Dennis en vlak voor het einde mag ook Imana het speelveld op.

Een sterke wedstrijd van onze panters, met in elke helft een dip die het de thuisploeg mogelijk maakte om terug te komen in de score.  De afwerking liet het bij Kwik evenwel afweten, met oa. 3 gemiste stippen.  Die twee korte opflakkeringen waren onvoldoende om aanspraak op een punt te kunnen maken.
Voor de triller van het weekend moest je in Kontich zijn, waar Voorwaarts het met een doelpunt haalde van Floriant, 28-27.  Borgerhout/GW en AKC/Luma hadden geen probleem met Temse en Putse.
Volgende week volgt de clash tegen AKC/Luma voor we gedurende twee weken genieten van de kerst- en eindejaarsfeesten.