Verslag : Boeckenberg - Schildgen : 30 - 12  (14 - 8)
A: Lisa VG (4+s), Lauren S (3), Tibo D (3+s), Lucas DR (2)

V: Jordan DV (3), Thomas T (4), Tess V (2), Amber E (4)
Wissel : Imana B, Maline V, Seppe C, Sterre VDA (1), Dennis DV (2)

Scheidsrechters : D. Boogaard, L. Pazourek

Op dag 3 staat Schildgen op het menu, de Duitse kampioen.  Een onbekende kunnen we deze ploeg ondertussen niet meer noemen.  Gert had voor de bespreking een uitgebreide analyse klaar en een duidelijk plan over de manier waarop deze tegenstander diende aangepakt.  Joppe en zijn enkel kregen een dagje rust, daarom waren in het vak van Lisa en Lauren Tibo en Lucas terug present vanaf de start.

Een vrij hevige start overigens, waarin onze panters moeten zoeken naar de mand.  Daarom staat het halverwege het eerste kwart pas 3-0.  Schildgen heeft zich gedurende die tijd beter ingesteld op onze verdediging en begint ook te scoren, enthousiast aangemoedigd door een klein groepje supporters.  Van op de stip en met een schot komen ze terug.  Hun coach heeft ook de wedstrijdbeelden bekeken zo blijkt, want als Lisa een vrijworp gaat nemen wordt Lauren alleen gelaten in het achtervlak.  Ze werkt de pas van Lisa keurig af.  Opnieuw de aansluiter van Schildgen via een stip, gecounterd door een schot van Amber.  Voor de derde keer komen ze op een doelpunt.  Voor de tweede vrijworp van Lisa kiest Schildgen wel voor de verdediging, wat Lisa niet belet om die netjes om te zetten.  Een schot in de laatste minuut van dit kwart brengt onze panters terug op 3 voor.
In het tweede kwart batteren de Duitsers lustig voort, soms wat te.  Het levert de heer tegen Jordan een gele kaart op.  De tijdstraffen worden in deze fase van het tornooi niet toegepast.  Tibo had ook al een aantal ellebogen moeten verteren.  Helpen doet het de tegenstander echter niet.  Beide ploegen verdubbelen hun score.  Het laatste doelpunt van Schildgen is een schot van aan de lijn, met 2 seconden op de klok.

Nog voor het eerste fluitsignaal van de tweede helft krijgt Jordan een nieuwe tegenstander.  Een minuut later gaat ook de dame tegen Lisa naar de kant.  De coach heeft blijkbaar ingezien dat punten halen nu niet gaat lukken en wil zijn basisspelers sparen voor de wedstrijd tegen Benfica op zaterdag, die als kleine finale de beslissing zal brengen over de derde plaats.  Omdat inlopers van Tess en Amber niet langs de goede kant van de mandrand willen vallen, moeten onze supporters 4 min. wachten op het eerste doelpunt.  Het vervolg gaat veel vlotter, zodat ze nog zevenmaal mogen juichen in dit kwart.  Tibo komt naar de bank en vervangt vlak voor de buzzer Thomas.
Het vierde kwart is zowat een kopie van het vorige, behalve dat Gert nu aan het wisselen gaat en alle spelers buiten Joppe speelminuten geeft.  Het belet onze panters niet om ook in dit kwart de bal achtmaal door de mand te jagen.

Het blauwe panterlegioen, een 80-tal personen sterk, deed zich na de wedstrijd luidruchtig gelden, tot grote tevredenheid van de organisatie overigens.  Zij bedankten op die manier de spelers voor de overwinning.  Het belooft in enkel geval voor het spektakel dat op zaterdag tijdens de wedstrijd tegen PKC gebracht zal worden als die horde zal toenemen tot meer dan 180 fans.  De zaal, nee heel PKC, moet en zal op zijn grondvesten daveren.