Verslag : Edegem A - Blauw Wit A : 14 - 26  (8-16)
A: Jelle (7), Ana (3+s), Kobe, Lotte (3)

V : Jan, Lander (5), Imke (4), Zoë (1+s)
Wissels : Rino, Ruben (s)

Scheidsrechter : G. Vandenbossche

Blauw Wit wil terug naar Promo, liefst zonder runner up-wedstrijd ditmaal.  Met 4 wedstrijden te gaan zijn Ganda en Rijko eveneens kandidaten voor de titel.  Vermits Blauw Wit deze ploegen nog zal ontmoeten, is het belangrijk geen punten te laten liggen tegen de andere 2 tegenstrevers, te beginnen met Edegem.  Niels en Goffa willen zekerheid in de rebound en brengen Kobe in de plaats van Ruben.  De opdracht is duidelijk : veel doelpogingen van buitenaf.

Edegem biedt in de aanvangsfase goed weerwerk en countert de doelpunten van onze spelers, tot 3-3.  Daarna hebben ze geen antwoord op de versnelling van Blauw Wit.  Na een strafworp van Zoë en een schot van Imke, probeert de coach rust te brengen met een time out.  Ana moet daardoor even wachten voor ze haar stip kan nemen en mist.  De rebound is voor haar, pasje naar Jelle en doelpunt.  Hij doet er eentje bij, daarin gevolgd door Imke en Lander, 3-9 na een kwartier.  Edegem verliest meer en meer de greep op de wedstrijd en op de rebound, waardoor onze spelers bijna iedere aanval 4 tot 5 doelkansen kunnen benutten.  Op 10 seconden voor rust schiet Lander de ruststand binnen.

De tweede helft brengt geen verbetering voor de Edegemmenaars.  De fut is er uit, de rebound in aanval zowat onbestaande, terwijl onze verdediging het kort blijft houden.  Na 10 min. schiet Lander de nummer 20 op het bord en een paar minuten later de 10 verschil.  En als je kan bouwen op de rebound van Kobe, profiteert Lotte slim om daaruit 2 inlopers binnen te leggen.  Jan dient onwel het veld te verlaten.  Jelle krijgt als topschutter een applausvervanging.

Mooi.  Eerste opdracht met glans geklaard.  Edegem was niet sterk genoeg om weerstand te bieden aan Blauw Wit.  Onze spelers bleven combineren en de opdrachten en functies invullen, wat resulteerde in een ruime overwinning.  Op dit elan wil je natuurlijk doorgaan, maar de competitie ligt een weekje stil voor de Champions League.  Daarna wacht de wedstrijd tegen Rijko, in eigen huis.  Dus supporters, het moment om Blauw Wit massaal te steunen naar de overwinning en mogelijk de titel.