Zaalcompetitie U19 d.d. 4/2/2024: Voorwaarts U19 A – Boeckenberg U19 A (13-17)

De eerste maand van het nieuwe jaar zit er al op en we zitten ook al halfweg in de zaalcompetitie. De dagen worden weer iets langer en je hoort al vogeltjes fluiten. Wat gaat de tijd snel! Voor de voorlaatste verplaatsing in de zaal begaven we ons richting sporthal De Nachtegaal in Kontich. Na de dubbele overwinning van onze topgroep op Voorwaarts de avond voordien wilden ook wij natuurlijk de punten mee naar Deurne nemen. Voorwaarts dat nog steeds kans maakte om zich bij de laatste 4 te nestelen, zou zich uiteraard niet zomaar gewonnen geven. En dat hebben we geweten…

Aanval: Evi – Jani – Rik - Soetkin

11-17 shot Mattijs na pas van Soetkin

12-17 penalty dame Voorwaarts

13-17 shot heer Voorwaarts

We zijn prima aan deze wedstrijd gestart, want na 4 minuten hadden we al evenveel doelpunten. Pas na 10 minuten kon ook Voorwaarts de eerste keer scoren. Even later maakten we er 1-6 van en hadden we de wedstrijd dus stevig in handen. Maar Voorwaarts liet zich niet doen en zo incasseerden we vervolgens 3 shots op rij. Opnieuw wij dan aan het kanon voor een 4-8 voorsprong, maar ook dan vocht Voorwaarts zich terug in de match. We konden onze voorsprong gelukkig wel behouden en gingen de rust in met 8-10.

De 2e helft werd door ons op gang getrokken met een snel doelpunt, maar dan volgde er een periode van heel veel kansen van onze kant, maar helaas geen doelpunten. Op dat moment lagen we duidelijk boven. Voorwaarts had de grootste moeite om de korf te vinden, maar we konden dit niet verzilveren. Pas na 7 minuten kwam de verlossende goal die we nodig hadden om verder uit te lopen en de overwinning veilig te stellen. Voorwaarts was dan niet meer bij machte om echt dichterbij te komen en zo namen we ook deze week de punten mee naar huis.

Een dikke proficiat aan spelers, coaches en begeleiders is nu wel aan de orde. Met deze overwinning heeft onze U19 ploeg immers een ticket te pakken voor Herentals. Knappe prestatie! Wij duimen nu mee voor onze andere panterploegen die nog mee in de running zijn. Wat zou het mooi zijn om er opnieuw met 4 ploegen te mogen staan. Fingers crossed! Ook Blauw Wit is een mooi verhaal aan het schrijven. Alle supporters graag op post voor de wedstrijd tegen Rijko op 17 februari aanstaande, want dit wordt een belangrijk duel in het gevecht om de 1e plaats en dus een automatische overgang naar Promoleague. Laat ons samen als één blok achter Blauw Wit staan!

P.S.: Dank je wel, Jitte, om reserve te zitten en zo een vakwissel mogelijk te maken!