Verslag : Voorwaarts A - Boeckenberg A : 22 - 25  (14-11)
A: Tibo D (4+s), Lauren S (4), Lisa VG (5), Joppe B (2)

V: Jordan DV (1+s), Amber E (2+2s), Tess V, Lucas DR (3)
Wissels : Thomas T

Scheidsrechters : T. Vlaminckx, N. Pekaar

Na het verlies van vorige week, kunnen we er op rekenen dat Voorwaarts gebrand is op revanche.  De punten zijn immers duur, ook voor onze panters.  Want beide ploegen hebben quasi een even zwaar programma, enige verschil is dat Voorwaarts nog tegen BGW aan de bak moet en wij tegen AKC/Luma.  Het is dus niet verwonderlijk dat Gert start met een voldoende herstelde Joppe, zodat Lucas verhuist naar het vak van Jordan en Thomas wat rust krijgt op de bank.  De supporters vullen de magere tribune in de sporthal, klaar voor een klassieker.

Na het openingsdoelpunt van de thuisploeg, kent de scheids een schot van Lisa niet toe wegens een fout onder de korf.  Zo draaien de vakken vol in ons nadeel.  Voorwaarts laat zich niet pramen.  Na het eerste tegendoelpunt van Jordan dreigen ze met een 4 punten kloof.  Joppe kan dat een eerste maal verhinderen, even later staat dat verschil er toch.  De doelpunten vliegen vlot door de mand, langs beide zijden overigens.  Joppe en Tibo brengen de score naar 6-4.  Het gaat om en om verder naar 8-6, waarna we een (veel te) lange onderbreking krijgen voor de verzorging van een Voorwaarts heer.  Eén minuut is de norm, toch ?  Na die verzorgingspauze scoort de thuisploeg tweemaal.  Gert grijpt in en wisselt Lucas en Tibo van vak.  Ondertussen is Voorwaarts uitgelopen tot 12-7.  Amber, van op de stip, Lisa, met een inloper, en Lauren geven de ploeg en supporters terug wat hoop.  Twee Voorwaarts’ aanvallen later is er evenveel gescoord.  Met een omdraaier uit steun legt Lauren de ruststand vast.

Een inloper van Lauren wordt niet toegekend wegens verdedigd, terecht overigens.  Het geeft Voorwaarts wel weer de kans om een doeltje extra voor te komen.  Ditmaal laten onze panters niet meer los.  Onze verdedigers bijten zich vast.  Na een strafworp van Tibo en een schot tegen Joppe zetten zij een 0-6 neer in een kleine 5 min.  De enige onderbreking in die reeks komt van een time out van Voorwaarts.  De thuisploeg geeft niet op en knokt zich terug in de wedstrijd met 2 schoten tegen Tibo, terwijl in verdediging Jordan af te rekenen krijgt met een langere heer.  Gert haalt Joppe naar de bank om hem wat rust te gunnen.  Na snelle doelpunten van Amber en tegen Lauren staat hij na minder dan een minuut al terug tussen de lijnen.  Lauren en Lisa tekenen voor de 2 doelen voorsprong.  Thomas, opnieuw ingevallen voor Joppe, krijgt een schot tegen.  Tibo countert, 21-23 met 3’50” te gaan.  Nog 3 min. als Lucas raak mikt.  Een minuut later neemt de coach van Voorwaarts zijn tweede time out.  Onze panters spelen beheerst hun aanvallen uit.  Voorwaarts scoort nog wel, maar Tibo laat er op iets meer dan een minuut voor het einde geen twijfel meer over bestaan.  De winst is binnen.

Tjonge, tjonge, wat een wedstrijd alweer en wat een turn over alweer.  Na een stormloop van bijna 35 min. van een zeer scherp afwerkend Voorwaarts, sloegen onze panters met een onverbiddelijke reeks van 6 doelpunten terug.  Het tekende de thuisploeg, die daardoor de organisatie in aanval verloor met veel een-schots-aanvallen tot gevolg.  Een verdiende overwinning in een spannende wedstrijd, waarin onze dames alweer meer dan 50% van de doelpunten voor hun rekening namen.

Geen verrassingen bij AKC/Luma en BGW, terwijl Floriant zich zaterdagavond voorbij Kwik knokte om zo toch nog uitzicht te houden op een plaats in de kruisfinale.  Dat laatste wordt zeer moeilijk voor Voorwaarts.  Enkel winst in de resterende 3 wedstrijden geeft nog een waterkansje op Herentals.  Voor onze panters ziet het heel wat rooskleuriger uit.  Laten we ons eerst maar eens concentreren op onze 10de deelname aan de Champions League.