Verslag : Borgerhout/GW A - Boeckenberg A : 22 – 21  (10-11)
A: Tibo D (3), Lauren S (3), Joppe B (2), Lisa VG (3+s)
V: Jordan DV (2+s), Amber E (1), Tess V, Thomas T (2+s)
Wissels : Lucas DR (1+s)

Scheidsrechters : S. De Jonghe, T. Kolmus

Na een moeilijke en moeizame competitiestart konden we er op rekenen dat de zebra’s dorstig zouden zijn naar de eerste punten.  Onze panters daarentegen troffen met Temse en Putse mogelijk niet de sterkste tegenstanders uit het pak.  De afwerking op Putse leverde niet meteen het percentage op waar je als trainer/coach vrolijk van wordt.  Gert stuurde bij, bracht ook Thomas in plaats van Dennis en bedacht een tactisch plannetje om het laken naar zich toe halen.

De supporters op de bank waren al flink opgewarmd na de spannende eindstrijd van de B-teams, gewonnen door onze ploeg met 24-25.

Lisa laat al snel de vakken wisselen na een schot en een strafworp op inloper.  De volgende score komt minder vlot.  Na 4 min. schiet Thomas raak, waarna BGW uit vrijworp voor het eerst de mand doorboort.  Meteen gevolgd door een schot van Joppe en een tegen Thomas.  Ook de aansluiter komt snel.  In aanval bekogelen onze spelers de mand langs alle kanten.  Met een paar maal pech wil de bal er gedurende 7 min. niet door.  Het geeft de thuisploeg, ondanks een strakke verdediging, voldoende tijd om de score te effenen.  Na een schot van Tibo en tegen Thomas staan de vakken terug in vorige opstelling.  Na een strafworpmisser komen de zebra’s een eerste maal op voorsprong.  Gert brengt Lucas in de plaats van Thomas en die geeft meteen zijn visitekaartje af, waarna hij terug naar de bank mag.  Joppe en Lisa mikken raak, waarna de derde wissel tussen Thomas en Lucas gebeurt.  Er zijn net geen 2 min. meer te spelen.  In die korte tijd wordt er nog 7 keer gescoord, waarvan 4 van de thuisploeg.  Lisa kan met 5 seconden op de klok de ruststand vastleggen.

In de beginfase van de tweede helft nemen onze panters opnieuw het initiatief.  Doelpunten van Tibo (2x), Jordan en Lauren worden maar eenmaal beantwoord.  De zebra’s klampen aan.  Hun coach wisselt een aantal heren.  Onze panters proberen hun voorsprong te behouden.  Doch de thuisploeg toont zich trefzekerder en knabbelt onweerstaanbaar aan de achterstand.  Ongeveer halverwege de helft komen ze voor een eerste maal gelijk, 17-17.  Amber zet een vrijworp om.  Die stuit de opmars van BGW niet.  Met een 4-0 nemen ze 2 doelpunten voorsprong.  Ondertussen wisselt Gert Joppe en Jordan van vak en neemt een time out.  Thomas komt op het veld en hij scoort 21-19, met nog bijna 6 min. te gaan.  Lauren verkort tot een doeltje met een omdraaier uit de steun.  BGW scoort onmiddellijk tegen met een schot uit de hoek van het achterveld.  Lucas komt terug op het terrein, wordt geprovoceerd en krijgt voor zijn reactie groen.  Nog 8 sec. en Thomas legt met een stip de eindstand vast.

Een turbulent einde zorgde voor heel wat commotie bij een aantal spelers die, mogelijk wel terecht, vonden dat de groene kaart onterecht was.  Door het resetten van de schotklok, die dan op 3 sec. stond, voelden ze zich benomen van de kans om gelijk te komen.  Als ik echter de hele wedstrijd bekijk en vooral de eerste helft ligt de oorzaak eerder bij de afwerking.  Akkoord, een viertal schoten sprongen uit de korf, maar mits een betere afwerking hadden onze panters aan de rust 6 mogelijk wel 8 doelpunten kunnen voorstaan.  Da’s een euvel dat snel dient opgelost, willen onze panters in de komende wedstrijden punten oogsten.  Te beginnen met volgende week thuis tegen Voorwaarts, dat 54 doelpunten scoorde in 2 wedstrijden.

Verrassing in het Boeckenberg Sportcenter, waar Floriant een flinke tik van 33 doelpunten om de oren kreeg van AKC/Luma.  Zo komt Kwik, dat geen moeite had met Temse, alleen aan de leiding van de rangschikking.