Door een vrij weekend is dit pas de tweede wedstrijd van deze competitie. Na het verlies tegen ASKC, een van de betere U15 ploegen dit seizoen, een kans om te laten zien wat we waard zijn.

De eerste aanval is het meteen raak: schot Jitte op pas van Quinten. Als direct daarna de bal in verdediging wordt onderschept scoren we ook in onze tweede aanval: inloper Quinten met steun van Maura, 2-0. Na de vakwissel kan Johannes na een gemiste stip ons verder doen uitlopen door inloper op steun van Charlotte en even later zijn de rollen omgedraaid en scoort Charlotte op inloper met steun van Johannes, 4-0. Even concentratieverlies na de vakwissel en Temse scoort 4-1. Maura scoort dan een mooie eenhandige inloper op steun van Anthony. Door inlopers van Charlotte en Johannes met steun van Johannes en Celeste wordt het 7-1. Maura legt met een bovenhandse inloper op steun van Anthony de ruststand vast, 8-1

Temse kan wat dichter komen met een schot. Na inloper van Charlotte met steun van Jana en een korte kans van Jana uit rebound draaien de vakken terug, 10-2. Anthony werkt een inloper mooi af na dieptepas van Quinten. Een inloper (verdedigd?) brengt Temse een beetje dichter, maar Jana antwoord onmiddellijk met een zuiver ver schot. Na inloper van Johannes op steun van Charlotte wordt het 13-3. Maura scoort op inloper met steun van Anthony. Door een inloper van Temse en een inloper van Johannes dit keer op steun van Jana wordt het uiteindelijk 15-4.

Zeven verschillende doelpuntenmakers en zeven verschillende spelers die de assist geven, mooi verdeeld over jongens en meisjes. De onderlinge communicatie (in verdediging) was al een heel stuk beter. In het begin werd er heel goed in-uit gegaan, maar tegen einde van de wedstrijd hervallen we terug in onze oude gewoonte: te veel hetzelfde tempo en te veel naar de steun zoeken. Volgend weekend spelen we niet door het WK wielrennen in Leuven dus twee weken om ons voor te bereiden op de wedstrijd tegen rechtstreekse concurrent Neerlandia (vorig seizoen 7-7).

De tevreden trainers, Stefan, Ward en Geert