Verslag : Meeuwen A - Boeckenberg A : 23 – 22  (12-12)
A: Thomas T (3+s), Nikki S (4+s), Tess V, Jordan DV (2+2s)

V: Dennis DV (2), Tibo D (4+s), Tine P (1), Lisa VG
Wissels : Lucas DR, Lauren S (1), Seppe C

Scheidsrechters : R. Dardenne, B. Wouters

Met Joppe op studiereis en Tine voldoende hersteld diende coach Johannis de vakken opnieuw aan te passen.  Een inhaalwedstrijd op donderdagavond trekt weinig toeschouwers.  Of was de wedstrijd niet interessant genoeg ?  Zo’n 20 supporters van beide verenigingen hoopten dat de voorspelde regen lang genoeg zou uitblijven.

Scherpschutter Tibo – met een 3 uit 4 -, gesteund door Thomas en Jordan, zorgt in 8 min. voor een riante 0-5 voorsprong.  De thuisploeg, tot dan nauwelijks gevaarlijk geweest, opent de score tegen Jordan.  Na een stip van Thomas, een schot tegen Lisa en een van Dennis neemt de coach van Meeuwen een time out.  We zijn een kwartiertje ver.  Denken onze panters dat ze de zege al op zak hebben ?  In de invallende duisternis denken de Trekvogels daar helemaal anders over.  Met geduldige opbouw in aanval maken ze maximaal gebruik van het reboundoverwicht van hun heren.  Eenmaal alle pionnetjes op zijn plaats wordt er naar doel geschoten, met succes.  Langs onze kant gaat het helemaal anders : 3 passen, schot van afstand, bal kwijt.  Resultaat : Meeuwen knabbelt gestaag aan de voorsprong en komt met iets minder dan 9 min. te gaan op gelijke hoogte.  Ditmaal gaat het rode bordje langs onze kant in de hoogte.  Meeuwen blijft koelbloedig en komt 3 min. later voor de eerste keer zelf op voorsprong.  De volgende 25 min. zal de score gelijk opgaan.  Eerst gaan we rusten met het dubbel dozijn op het bord.

Jordan, die op het einde van de eerste helft plaats had gemaakt voor Lucas, vervangt bij aanvang van de tweede helft zijn broer Dennis.  Daarmee is het reboundprobleem van vak verandert.  Aan het wedstrijdverloop wijzigt er weinig of niks.  Spannend is het voortdurend scoren en tegenscoren uiteraard wel.  Ondertussen hebben onze panters door dat ze rekening moeten houden met de tweedimensionale lichtinval.  Zowat halverwege – Dennis en Lauren zijn net in de plaats gekomen van Tibo en Tine - nemen onze spelers twee doelpunten voorsprong.  Ik hoor bijna een “oef” van verlichting bij onze supporters.  De spelers van Meeuwen laten niet begaan en scoren vijfmaal op rij, zodat op 5 min. voor affluiten een verbazende 23-20 op het bord staat.  Seppe komt een minuut later in de plaats van Thomas.  Schoten van Nikki en Dennis zorgen nog voor de aansluiting.  Het laatste fluitsignaal velt het verdict.

Vrijdagavond zag ik Rick V training geven aan de U19A.  “De 3 vaste trainers te beschaamd om op te dagen”, was mijn eerste gedacht.  De werkelijkheid bleek echter frivoler.  Zaterdagmiddag werd ik op Borgerhout/GW bijna verhoord over wat zich donderdag had afgespeeld.  “Hoe kan een ploeg die BGW van de mat speelt, verliezen tegen de laatste in de rangschikking ?”  “Hoe komt het dat Meeuwen plotseling 23 doelpunten kan scoren ?”.  Tja, onze panters zijn zo voorspelbaar als het weer in België.  Zondag kijken ze Kwik in de ogen.  Eensklaps een wedstrijd voor het behoud van stek 4 in de rangschikking.  Iemand een prognose ?