Beste Boeckenbergers,

Hieronder proberen we één en ander te verduidelijken ivm de contacttracing procedure.

Er wordt blijkbaar een onderscheid gemaakt tussen privé personen en bedrijven of organisaties zoals de onze.

Wanneer een speler positief test, wordt hij opgebeld door contacttracing en vragen ze naar de contactgegevens van de hoogrisico contacten. Wanneer er dan Boeckenberg als vereniging wordt opgegeven, dan beperkt de contacttracing zich tot een telefoontje naar het bestuur om na te gaan of we alle spelers, coaches,... die een hoogrisico contact hadden wel hebben verwittigd. Deze personen krijgen dan geen telefoon van contacttracing (enkel de persoon die een bevestigde besmetting opliep wordt gecontacteerd) en dus ook geen code om een gratis test te laten afnemen... de test is dan voor eigen rekening.

Dit is anders wanneer de positief getestte speler alle andere ploegleden zou opgeven als privé persoon, dan worden deze spelers wel door contacttracing opgebeld en krijgen ze wel een code om een gratis test af te leggen.

Als je als speler positief testte volg je deze procedure  :

- verwittig je coach en ploegleider

- deze verwittigen dan iemand van het bestuur

- als contacttracing je contacteert, probeer dan aub naast jouw andere contacten ook de namen van je medespelers en coach door te geven als privé contact, zo is de kans groter dat zij een code krijgen voor een gratis test. De gegevens van je ploeggenoten vind je in TWIZZIT >> mijn Twizzit >> groepen.

TIP: download de app coronalert.

Bedankt om dit strikt op te volgen en keep it safe !

Sarah Cordon - Voorzitter Boeckenberg korfbal