Neerlandia - Blauw Wit 20-20 (12-11)

Imke (4) - Jente (2)- Jan (2+s) - Lander (3)
Lotte (1) - Zoë (2) - Kobe  - Jelle (5)
Ws : Thomas - Noah - Ana

Bij het B-team van Blauw Wit viel in Gent het eerste nieuws te rapen. Zij wonnen met bijna dubbele cijfers (8-15) met fris korfbal en mooie combinaties.  Thomas S., Ruben in Niki stonden voor de 1ste maal dit seizoen tussen de lijnen.  Helaas  beschikt dé Blauw Wit-bank nog steeds over een iets te grote ziekenboeg en dit laat zich opnieuw voelen in de basisopstelling van het A-team.  Gelukkig is het trainers-duo Niels & An goed in "creatief zijn" en dit bleek vandaag alweer nodig te zijn!

Jente verzilvert haar basisplaats in het A-team met de openingstreffer van de wedstrijd! Maar in de eerste helft gaat de score voortdurend gelijk op. Bij een 5-3 achterstand neemt Niels zijn eerste Time-out!  De boodschap is duidelijk, Neerlandia speelt goed “voor” en ze “pressen" iedereen prima uit.  Er zal dus veel meer doordacht gekorfbald moeten worden.   Ondanks de wijze woorden van de coach, verliezen onze Panters veel te makkelijk te veel ballen.  Er wordt overhaast gespeeld wat resulteert in foute shot-keuzes, slechte en onzuivere passing en vele aanvallende misverstanden.  We gaan rusten met 12-11.

Neerlandia bouwt na rust vooral via zijn dames een doelpunten-kloof uit en loopt uit tot 17-13. Dit is het moment dat Niels en An beginnen te wisselen en dit loont. Het een “op- en afgaan" van heren en dames brengt Neerlandia van de wijs.  De bal blijft veel meer in de ploeg en de aanvallen worden rustiger opgebouwd.  Blauw Wit vindt zijn vechtlust terug en sluipt dichterbij.  Ze komen terug naar 17-15. De coach van Neerlandia grijpt in met een Time-out en probeert zijn troepen bij te sturen.  Niels en An blijven doorwisselen en Blauw Wit ruikt zijn kans.  Met nog vier minuten te spelen scoort Lander de aansluitingstreffer (19-18). Na een fel betwist duel aan de middellijn krijgt Lander opnieuw de bal en scoort opnieuw 19-19 er staan nog 2 minuten op de klok.  Wat volgt is bijzonder.  Een dame van Neerlandia scoort een doorloper, die volgens de “zijlijn” verdedigd was, maar het is Zoë die in de laatste seconde van de wedstrijd met eenzelfde “drive” de eindscore vastlegt 20-20!

Al bij al een verdiende gelijke stand, maar een paar hardnekkige pijnpunten blijven toch een werkpunt tegen de start van de zaalcompetitie. De Blauw Witters krijgen te vaak te vermijden doelpunten tegen en de shot- en paskeuze kunnen soms beter.  Langs de andere kant wordt er door iedereen gescoord en laat “de bank” alweer zien dat ze ook hun duit in het zakje kunnen doen!  Dit is alleen maar goed nieuws voor de coach's.

De zijlijn...