Verslag : Boeckenberg A – AKC/Luma A : 17 – 12  (9-6)
A: Joppe B (2), Thomas T (2+s), Tess V (1+s), Amber E

V: Jordan DV (1+s), Tibo D (2+s), Lisa VG (3), Lauren S (1)
Wissels : Seppe C, Rani VH (1)

Scheidsrechters : S. De Jonghe, E. Mertens

De wedstrijden volgen elkaar snel op : vrijdagavond ging Sikopi voor de bijl, zondag “the clash” met AKC/Luma.  Het mooie weer zorgde voor een talrijke opkomst van supporters.  Altijd een leuk sfeertje rond het speelveld als AKC op bezoek komt, terwijl zij eigenlijk ook een beetje thuis komen, want tijdens de zaalcompetitie is de Foyer hun plaats van samenkomst.  Gert sleutelde lichtjes aan de vakken om de tegenstander te verrassen, maar daar was weinig reactie te zien.

Na 4 min. gaat de bal viermaal na mekaar op de stip en prijkt er 2-2 op het scorebord.  Onze panters vallen vlot aan, met meerdere doelkansen per aanval, de bal gaat niet door de mand.  Onze verdediging maakt het de aanvallende bezoekers bijzonder lastig, met veel een-schots-aanvallen tot gevolg.  Pas na 10 min. valt het eerste velddoelpunt : een schot van Thomas.  Een paar minuten later fluit de scheids stip voor opspringen op Thomas, wat misschien wel terecht wordt gecorrigeerd door de tweede ref.  Ik begrijp alleen niet waarom de bal dan naar AKC ging.  Een derde stip, een derde goal van de bezoekers.  Onze spelers verzuimen de kansen om te zetten.  Zo missen Lauren en Lisa een inloper, na een mooie schijnbeweging.  De coach van AKC besluit Jari H over te brengen naar het andere vak, in een poging daar wat meer evenwicht te krijgen in de rebound tegen Jordan.  Joppe blijkt immers ongenaakbaar onder de korf.  Jordan en Lauren zorgen voor de eerste voorsprong.  Na een time out van AKC maakt Joppe die met een wegtrekker uit de korfzone nog wat groter.  Met nog 9’20” op de klok noteer ik de eerste veldgoal van de bezoekers.  Onze spelers blijven aandringen en AKC heeft alle moeite om de 4 verschil te voorkomen.

AKC zet in de eerste aanval na de rust een stip om.  Dichter dan 2 doelpunten verschil geraken ze niet.  Daarvoor is de verdediging van onze panters veel te strak en vindt de tegenstander geen oplossing.  Hierdoor worden de traditionele goalgetters van de bezoekers aan banden gelegd.  Halverwege noteer ik voor de eerste maal een verschil van 4 doelpunten.  Gert brengt super sub Rani tussen de lijnen en die dankt zoals gewoonlijk onmiddellijk met een doelpunt.  Zo komt de 6 verschil tot stand.  Het sein voor enkele van onze spelers om wat fantasierijker te gaan spelen, iets wat Gert dadelijk tempert.  AKC verkort met een laatste opstoot het verschil tot 4, met nog 4 min. op de klok.  Tijd om aan Joppe een applausvervanging te geven.  Thomas scoort het laatste doelpunt van op de stip wegens het opspringen door zijn tegenstander, ditmaal correct beoordeeld en bestraft.

Een fraaie wedstrijd zagen de supporters niet.  Iedereen tussen de lijnen deelde in de malaise.  Feit is dat onze panters AKC de eerste nederlaag van deze competitie toedienden en zo de leiding in de rangschikking overnemen.  Lang werd er niet over het wedstrijdverloop nagekaart.  Er waren andere topics aan de orde, zoals het stopzetten van een voetbalwedstrijd en een formidabele wielerprestatie om wereldkampioen te worden.
Overigens opvallend weinig doelpunten in de andere wedstrijden.  Uitzondering is misschien Voorwaarts dat thuis won van Kwik (21-17).  Putse harkte de 2 punten bijeen tegen Meeuwen (11-8) en BGW won dit keer met een goaltje op Floriant, deze laatste blijkbaar nog altijd op zoek naar een betere afwerking (14-15).  Volgend weekend is er geen wedstrijd.

Op verzoek van de spelers "met dank aan Mask'ara uit Borsbeek".