Veldcompetitie U19 d.d. 21/4/2024: Boeckenberg U19 A – Sikopi U19 A (22-8)

Met een mindere wedstrijd tegen Borgerhout/GW en een uiterst spannende halve finale van de Beker van België in de benen én het hoofd sloten we op zondag het drieluik af met een wedstrijd tegen Sikopi. Ook deze keer kregen we koud weer voorgeschoteld, maar het bleef wel droog. Een flauw zonnetje verwarmde af en toe handen en voeten bij de verkleumde supporters, die de natuurelementen al een heel weekend hadden getrotseerd om alle Panters aan te moedigen in hun halve finales. Alle teams mogen trots zijn op hun prestaties. Niemand ging roemloos ten onder, iedereen is blijven vechten en het verschil zat soms in de details. Proficiat aan alle spelers en hun entourage. Onze U19’ers hebben na hun winst tegen Temse nog een druk programma af te werken en dat begon dus met Sikopi.

Aanval: Elfie – Jani – Mirko – Soetkin

22-7 inloper Jani op steun van Soetkin

WISSEL Elfie => Evi

22-8 shot dame Sikopi

We hadden 3 aanvallen nodig om de eerste korf op het bord te zetten, maar dan waren we vertrokken. Bij een 5-1 voorsprong na 11 minuten vielen de kanonnen tijdelijk stil. Ondanks verwoede pogingen en bij tijden mooie kansen wou de bal er even niet meer in. Ook Sikopi had zijn kansen, maar scoorde niet. De verlossing kwam er aan onze kant dankzij een succesvolle inloper na 23 minuten, waarna we vlot uitliepen naar een 10-2 ruststand.

Ook na de rust bleven we de wedstrijd moeiteloos controleren. Waar de heren vooral aan het kanon stonden in de eerste helft, was het eerder aan de dames in de tweede helft. Maar liefst 10 spelers konden in deze wedstrijd minstens één goal op hun palmares schrijven. En zo kwamen we tot een mooie eindscore van 22-8. Onze volgende tegenstander wordt Vobako, met wie we nog een eitje te pellen hebben…