Verslag : Boeckenberg A – Borgerhout/GW A : 21 - 19  (6-10)
A: Jordan DV (2), Amber E (3+s), Tess V, Thomas T (1)

V: Tibo D (4+s), Lauren S (3), Lisa VG (4), Lucas (s)
Wissels : Maline V, Joppe B (1)

Scheidsrechters : D. Mertens, K. Meeus

Afgelopen week had ik uit de rangschikking de punten behaald tegen Putse en Temse gehaald.  Borgerhout/GW bleek toen de ploeg met de meeste punten tegen de directe kandidaten voor de kruisfinales.  Onze panters stonden op de tweede plaats.  In de heenronde strandden onze panters op een doeltje.  Het was dus niet te verwonderen dat de tribunes propvol zaten.  De supporters van beide ploegen begrepen duidelijk het belang van deze wedstrijd.  Met Joppe op de bank, geen wijzigingen ten opzichte van vorige week.

De start is verbijsterend. Nadat Amber het openingsdoelpunt niet maakt van op de stip, doet BGW dit wel uit vrijworp. Een schot van Jordan, na rugpas van Thomas, botst uit de mand.  De volgende aanvallen verlopen in grote wanorde door de overdruk van de bezoekers : geen combinaties, slechte passen, overhaaste schoten en nauwelijks rebound.  Verdediging bijt zich wel vast, maar kan niet verhinderen dat de zebra’s verder uitlopen.  Pas na 8 min. kan Thomas ons eerste doelpunt binnenmikken, 1-4.  Dit stopt de opmars van BGW niet.  Integendeel !  Bij 1-7 kan Gert het niet meer aanzien.  Na een time out brengt hij Joppe tussen de lijnen in de plaats van Lucas, die daarna de plaats van Thomas inneemt, bij 1-8.  Met nog 9 min. te gaan komt er een eerste kentering.  Amber en tweemaal Tibo verkorten tot 4-8.  BGW prikt tegen, Amber countert.  Nu neemt de coach van de bezoekers een time out.  Hij bemerkt dat zijn ploeg na de geweldige aanvangsfase gas heeft moeten terugnemen.  Na een stip tegen Lucas, legt Tibo de ruststand vast.

Het duurt eventjes voor BGW het eerste doelpunt in de tweede helft scoort.  Maar nu slaan onze panters keihard terug met 6 doelpunten op rij.  De bezoekers happen naar adem, de coach steekt het rood bordje voor zijn tweede time out omhoog.  Hij brengt ook Jarni Amorgaste op het veld ipv. Jaro Peeters.  De volgende 10 min. zijn beklijvend.  De supporters steunen hun ploeg.  De decibels stijgen zienderoren.  Bijna om de beurt wordt er gescoord.  Onze panters komen driemaal 2 doelpunten voor.  BGW vecht zich telkens terug in de wedstrijd, de laatste tweemaal via strafworpen.  Ondertussen wisselen beide coaches verschillende malen.  Vooral Gert bestookt de jury-voorzitter met briefjes.  Als BGW voor de vierde keer naar de stip mag, vraagt hij zijn time out net te laat aan.  De buzzer gaat terwijl de strafworp genomen wordt.  Die zit en telt.  Met nog 5’39” op de klok is het 19-19.  Lisa zet in de volgende aanval succesvol een vrijworp om.  Bij BGW heerst ondertussen de frustratie.  Hun topsschutter wordt uitgespeeld, hij krijgt de bal niet door de mand.  3’45” : Joppe gaat naar de stip na fout op zijn inloper en mist.  De spanning zindert door de zaal.  Tot op 1 min. voor het einde Lauren nr. 21 door de mand schiet.

In het laatste kwartier scoorden onze dames 7 van de 9 doelpunten en legden zo de wedstrijd in de beslissende plooi.  Ook in verdediging stonden zijn hun “mannetje” en deden samen met onze heren hun stinkende best om het de aanvallende heren van BGW zo moeilijk mogelijk te maken.  De frustratie van de bezoekers maakte het laatste kwartier ook bitsiger.  Waar Jordan tegen Floriant een groene kaart kreeg voor een onvrijwillige fout, werd hij nu de dupe van een aanval in de rug die niet zo onvrijwillig was en toch niet bestraft werd met groen.  Deze wedstrijd was bijna een herhaling van de heenmatch vorige zaalcompetitie, waar onze panters een 9-1 achterstand nog ombogen tot een ruime zege.  Proficiat !  Eindelijk een wedstrijd met sfeer en spanning en dan winnen : meer moet dat niet zijn ?

Verrassing op Putse dat de punten thuishield tegen Voorwaarts.  Dit kan er voor zorgen dat de “Bus” te laat komt voor de kruisfinales.  AKC/Luma won van Floriant, net zoals Kwik van Temse.  Tekent er zich een patroon af in de rangschikking ?

Dirk P.