Verslag : Boeckenberg A – Putse A : 26 - 16  (14-5)
A: Tibo D (2+3s), Lauren S (2), Lisa VG (3), Lucas (4+s)

V: Jordan DV (4+s), Amber E (1), Tess V (s), Thomas T (3)
Wissels : Dennis DV (1) , Maline V

Scheidsrechters : Jongbloed W., Bekaert I

Wie dit weekend in het Boeckenberg Sportcenter een spannende wedstrijd hadden willen zien, diende op zondag om 13u45 op de tribune te zitten.  De TOP B wedstrijd ging zowat gelijk op tot 10 min. voor het einde als Putse 3 doelpunten voorsprong nam.  Daarna ontbond Maline haar duivels voor de heropstanding van haar ploeg met een 28-26 eindstand tot gevolg.  Knappe wedstrijd.
Een nieuwjaarsreceptie na de hoofdbrok bleek toch niet de publiekstrekker te zijn.  Voor een amper half gevulde tribune streden onze panters om de vereiste punten tegen Putse.  Joppe bleef aan de kant om zijn enkel wat rust te gunnen.

De eerste 8 minuten van de wedstrijd maken duidelijk dat onze panters geen verrassing willen.  Energiek gaan ze de duels aan, houden het verdedigend kort en combineren vlot.  De punten volgen in het ritme van een traag tikkende metronoom, 5-0.  Een minuut later scoort Putse, gevolgd door een time out.  Die breekt het ritme van onze panters of maakt de bezoekers wakker ?  In ieder geval gaat de score een tijdje gelijk op tot 9-4 met 7 min. op de klok.  Jordan werkt zich uit de naad in de rebound en laat zo zijn vakgenoten scoren.  Hij heeft ook nog een “streep” in huis om vanuit de helft van het verdedigingsvak de vrije Tibo in aanval te bereiken, die netjes afwerkt.  Na een tik tegen het oog moet Jordan even naar de kant om een nieuwe lens in te brengen.  Opvallend : in de eerste helft hebben al onze spelers gescoord.

In de tweede helft blijft de 10 doelpunten voorsprong lange tijd overeind.  Zowat halfweg trekken de bezoekers de kaart van de meer fysieke aanpak.  Dat levert onze panters 3 stippen op rij op en als Jordan daar een soort vliegende inloper, afwerking met 1 hand, bovenop doet, kijkt Putse tegen een achterstand van 12 doelpunten aan.  Het gebakkelei duurt voort en onze spelers verliezen zich iets te veel in de discussie met de scheidsrechters.  Het geeft Putse de kans om viermaal op rij te scoren.  Doch het laatste woord is aan onze panters die besluiten met een inleggertje van Lisa uit rebound en een schot van Tibo.

Geen bijzonder aantrekkelijke wedstrijd in een vrij animoloze sfeer.  Alleen op het einde toonden de supporters hun appreciatie voor de overwinning met ritmisch handgeklap.
Op zaterdag maakte AKC/Luma brandhout van Kwik en hield Voorwaarts de punten thuis tegen Temse.  Wie op zondag in TOP A spanning wilde, kon terecht bij Borgerhout/GW, want de zebra’s haalden het van Floriant met één doeltje.

Vanaf volgende week volgen voor onze panters de bepalende wedstrijden voor de kruisfinale, te beginnen met de hoofdbrok : Borgerhout/GW.