Zaalcompetitie U19 d.d. 3/12/2023: Boeckenberg U19 A – Voorwaarts U19 A (21-13)

Na twee wedstrijden op verplaatsing mochten we weer een tegenstander op het thuisfront ontvangen, wat uiteraard altijd leuker is. Net zoals de topgroep later op de dag namen we het op tegen Voorwaarts. We hadden er nog geen wedstrijd tegen gespeeld, aangezien deze ploeg in de andere poule zat tijdens de veldcompetitie. Maar we hadden hen wel op Kwik bezig gezien, en wisten dus dat zij sterk uit de hoek kunnen komen. Dus we mochten ook deze keer niet aan onderschatting doen.

Aanval: Jani – Mado – Rik – Soetkin

20-12 shot Senne na pas van Mattijs

20-13 shot heer Voorwaarts

21-13 shot Florian op steun van Mado

We kenden een moeilijke start. We noteerden aanvankelijk vooral éénshotsaanvallen aan onze kant, en na 3 minuten een tegendoelpunt dat we niet meteen konden counteren. Tijd dus voor een time-out en dat heeft zijn vruchten afgeworpen met meteen 2 doelpunten. Daarna viel het weer wat stil, gelukkig aan beide kanten. Zo zagen we na een kwartier slechts een 4-4 gelijke stand op het scorebord. Hoog tijd om een tandje bij te steken en zo geschiedde. Enkele minuten later hadden we een 3-puntenkloof te pakken, maar Voorwaarts kon aanklampen en zelfs naderen tot op één doelpunt. In de laatste 2 minuten van de eerste helft vielen er nog 4 doelpunten, waardoor we toch met een 13-9 voorsprong de rust in konden gaan.

Ondanks het openingsdoelpunt van Voorwaarts hadden we in de tweede helft de touwtjes stevig in handen en hebben we hen niet meer dichterbij laten komen. Na 8 minuten spelen stond het 16-10 en was de wedstrijd eigenlijk gespeeld. Opdracht volbracht. Wij staan deze week op kop in de rangschikking, maar hebben een wedstrijd meer op de teller door een forfait van Spartacus. En enkele andere ploegen hebben nog een uitgestelde wedstrijd te goed. Volgende week geven we Kwik partij. Zij moesten hun gelijke kennen in Vobako. Wel te vermelden waard is dat beide ploegen maar liefst 28 doelpunten gescoord hebben. Onze kanonnen zullen dus ook deze keer op scherp moeten staan.