In deze laatste week voor we de zaal intrekken stonden er nog 2 wedstrijden op het programma, één daarvan was tegen en op Voorwaarts voor de Beker Van België op woensdagavond. Onze U15 bleef tot hiertoe ongeslagen, hopelijk een trend die we door kunnen trekken tot (en met) de zaal.

Vakken

Aanval: Lou, Jun, Maura, Liv
Verdediging: Eppo, Per, Cleo, Camille
Wissels: Noor, Julia, Othmane, Radek

We gaan verbluffend van start, Lou kan meteen gevaar brengen op de doorbraak maar de bal valt niet binnen. De aanvallen erna zet het vak die trend mooi door: lange aanvallen met veel kansen (die we al niet meer aan de zijlijn gaan zoeken) en dynamisch korfbal. We slagen er enkel niet in om deze goede kansen af te werken, redenen hiervoor zijn ons onbekend, misschien kwam het door de regen die de hele match uit de lucht kwam vallen. We wisselen pas na 8 minuten van vak, want een goal van Voorwaarts kon niet uitblijven ondanks onze sterke verdediging. Na een foutje bij het inspelen van de bal in aanval kan Voorwaarts direct nog een keer scoren via een strafworp, daar we meer aandacht en overzicht moeten hebben om de gemakkelijke steunen niet toe te laten. Maar onze U15’ers laten meteen terug hun klasse zien met een doorloopbal van Camille na een zeer mooie pas van Cleo. Na de vakwissel kan Liv ons via een doorloper de voorsprong bezorgen met de 3-2. Ook nu blijkt onze afwerking een probleem, we blijven goede kansen creëren en recupereren veel ballen in aanval maar het loont niet. Uiteindelijk kunnen we toch een kloof van 2 punten slagen via een shot van Liv. Voorwaarts scoort vervolgens door onoplettendheid in onze verdediging, maar onze panters kunnen direct counteren met een shot van Cleo. Na een shot van Liv staat de ruststand ook meteen op het scorebord met de 6-3. Na de rust knalt Liv voor de vierde keer binnen waardoor we op een voorsprong van 4 punten komen. Voorwaarts maakt vervolgens echter 2 doelpunten na elkaar. In onze aanval zit net iets te veel afval, we zijn te veel bezig zijn met randzaken zoals de scheids en we liggen met onszelf in de knoop ondanks onze voorsprong. Liv helpt ons uit deze neerwaartse spiraal door voor de vijfde keer in deze match te scoren, nu via een inloper. Eppo, die overigens knap over heel de match de rebound heeft verzorgd, zet met een mooie omdraaier vanuit de steun ons terug op een voorsprong van drie punten. Een mooi voorbeeld dat je op elke plaats of positie gevaarlijk en belangrijk kan zijn. Voorwaarts slaagt erin om weer twee keer te scoren achter elkaar waardoor de match ineens terug alle kanten op kon gaan. Noor zorgt ervoor met haar doorloper dat we terug even adem kunnen halen met de 10-8, maar opnieuw kan Voorwaarts tegen scoren waardoor het verschil nog maar één punt was. Maar ook hier laten onze U15’ers zien dat ze kunnen presteren onder druk want met twee schoten van Lou en Eppo slagen we terug een kloof van 3 punten en is de match gespeeld.

Na de match waren wij, de coaches, wel een beetje verschoten. Dit omdat de groep precies niet blij leek te zijn met de wedstrijd en een bijhorende plaats in de halve finale. Het is belangrijk te onthouden dat je kritisch en streng mag zijn voor jezelf, maar te veel is ook niet goed.

Wedstrijd na wedstrijd zien we het spel beter vormkrijgen, deze match heeft de U15 laten zien dat ze kunnen korfballen volgens onze visie. Eén kritiekpuntje: meer van het shot uitgaan. Wij weten dat elke speler in dit team een goede doorbraak heeft, maar om van hen een completere speler te maken moeten ze op andere vlakken verbeteren of die gewoon meer gebruiken!

Proficiat U15A!

Op naar de volgende match deze zaterdag tegen Minerva op BKC, hopelijk kunnen we ongeslagen het zaalseizoen aanvatten.

De trainers