Veldcompetitie U19 d.d. 8/10/2023: Kwik U19 A – Boeckenberg U19 A (15-21)

Dit weekend stond het eerste duel tussen Boeckenberg en Kwik op het programma voor onze U19’ers en dat is toch altijd wel speciaal. Kwik bestaat voornamelijk uit spelers van hetzelfde geboortejaar die samen zijn opgegroeid en dus al van “oudsher” samen korfballen. Er zit ook heel wat talent in die ploeg. Maar dat kan uiteraard ook allemaal over onze ploeg gezegd worden, met dat verschil dat onze ploeg in deze constellatie maar om de 2 jaar op het veld staat. In de competitie van 2 seizoenen geleden was rebound vaak wel eens een issue, maar ondertussen hebben we aan lengte en kracht gewonnen en zou het dus een eerlijkere krachtmeting moeten worden. En dat werd het ook. De talrijk opgekomen supporters langs de lijn kregen waar voor hun geld en zagen dat het goed was…

Aanval: Elfie – Evi – Florian – Mattijs

15-20 shot dame Kwik

15-21 shot Jani na pas van Senne

WISSEL Mado => Soetkin

Kwik kon meteen de score openen met een zuiver shot en kon in de eerste minuten van de wedstrijd ook enkele erg lange aanvallen opzetten. Maar er kwam geen doelpunt uit, zodat we konden tegenprikken en de bordjes eventjes gelijk hingen. Kwik dan met een 2-punten kloofje, maar ook dat gaatje werd netjes gedicht. Kwik kon vervolgens met een 4-3 voorsprong nog één keer de leiding nemen, maar slaagde er niet meer in om verder weg te lopen. We antwoordden immers onmiddellijk met de gelijkmaker en zo werd het 4-4.

In de volgende 10 minuten zagen we heel wat kansen langs beide kanten, maar ook verdedigend sterk werk van onze spelers. Het duurde tot de 16e minuut dat het volgende doelpunt viel – gelukkig aan onze kant – en zo konden we het laken stilaan naar ons toe trekken. Na 22 minuten hadden we uiteindelijk een voorzichtige voorsprong van 4-6 te pakken.

We hadden dus nog niet veel doelpunten gezien. Een time-out bracht echter verandering. Het scoren begon bij ons gemakkelijker te lopen, terwijl de afwerking bij Kwik niet echt lukte. Zo gingen we met een ruime 6-11 tussenstand de rust in. Tegen een ploeg als Kwik mag je er dan vooral niet vanuit gaan dat de buit binnen is. En inderdaad, na 8 minuten in de 2e helft slaagden ze erin tot op 3 doelpunten te komen en stond het 10-13. Maar dichterbij zijn ze nooit meer geraakt. Integendeel, we rondden de wedstrijd af met een mooie 15-21 eindscore.

We zagen twee aanvallende ploegen die er vol voor gingen, maar deze keer werkten wij beter af. Dit is alweer een zeer mooie prestatie van het ganse team. En zo staan we na 5 wedstrijden mooi bovenaan in de rangschikking te blinken. Het belooft alvast een mooie en spannende zaalcompetitie in de topleague te worden. Maar eerst nog 2 veldwedstrijden en 1 bekerwedstrijd afwerken. Volgend weekend vinden jullie ons alvast bij de buren van Borgerhout/GW. Het is altijd een wandelingetje naar de andere kant waard om deze ploeg aan het werk te zien.