Verslag : Neerlandia A - Blauw Wit A : 22 – 23  (10-14)
A: Jan - Lander (4) - Zoë (1) - Imke (7)
V: Jelle (2) - Kobe (4) - Ana (2s) - Lotte (3)
Wissels : geen

Blauw Wit ging op bezoek bij Neerlandia en voor vele Boeckenbergers was het heel lang geleden dat ze daar nog geweest waren.  Het clubhuis was nog steeds hetzelfde, maar het zanderig speelveld is knap vervangen door drie mooie kunstgrasvelden die deel uitmaken van een heus sportpark. De wind stond strak, de temperatuur was bitter koud, maar Blauw Wit speelden een prima eerste helft, met veel doelpunten.  De grootste voorsprong bedroeg 4-10 en Niels en Goffa straalde één en al rust uit.  Ze moedigden hun team aan bij uitverdedigen en vroegen voor rust en overzicht bij de aanval.  Neerlandia probeerde het tij te keren met enkele wissels en een time-out, maar Blauw Wit stond als een huis en speelde volwassen en efficiënt korfbal.

In het begin van de tweede helft werd dit elan verder gezet.  Neerlandia scoorde na rust onmiddellijk op 2 minuten tijd vier doelpunten, maar onze Panters antwoordde gepast en scoorde telkens rustig tegen.  14-19 met nog 17 minuten te spelen, je zou zeggen “kat in ’t bakje” ?  Nog steeds was alles op speelveld rustig en vredig tot de coach van Neerlandia opnieuw wat wissels doorvoerde en vermoedelijk zijn dames aanmaande om blokjes te zetten, heel kort te verdedigen en voor diepgang te zorgen. Er ontstonden gevaarlijke toestanden, waarbij zowel Ana, Imke, Lotte als Zoë meermaals tegen de vlakte gingen.  Gelukkig vielen er geen kwetsuren, maar helaas vlogen de stippen, de gele en groene kaarten rond ieders oren.  Neerlandia maakte op 10 minuten tijd zes doelpunten (waarvan 4 stippen) en ging van 17-21 plots naar 22-23.  Zo kreeg het slot van de wedstrijd een staartje dat niet paste bij de toon van de match.  Blauw Wit wint uiteindelijk verdient en nestelt zich iets steviger op de tweede plaats in het klassement.  Een plaatsje dat recht geeft op het spelen van de runner-up.

Volgende week ontvangt Blauw Wit op Boeckenberg KCBJ en hoopt de verloren wedstrijd uit de heenronde thuis goed te maken.  Iedereen is welkom om te komen aanmoedigen…

De zijlijn!