Verslag : Blauw Wit A - Edegem A : 25 - 21  (12-12)
A: Ana (3+s), Kobe (1), Jelle (5), Niki (1)

V: Imke (2+s), Zoë (1+s), Rino (s), Lander (3)
Wissels : Riet (2), Jan (1+s), Ruben (1)
Scheidsrechter : T. De Gent

Edegem is een mede-kandidaat voor de runner up-plaats, die de mogelijkheid van promotie naar PROMO biedt.  Op het veld een niet te onderschatten tegenstander, zoals bleek tijdens de heenwedstrijd die op een gelijk spel eindigde.  Terwijl de zon stilletjes aan de horizon opzocht, verdween ook langzaam de eerste lentewarmte, die menig toeschouwer en speler een rood kleurtje had bezorgd.  Lander nam zijn plaats terug in en Niki kwam tussen de lijnen ipv. Lotte.

Blauw Wit mist zijn start niet, alhoewel het even duurt voor de eerste bal door de korf verdwijnt, een schot van Zoë.  De volgende aanval doet ze van op de stip de vakken draaien.  Nochtans zal het omzetten van een strafworp verder in deze wedstrijd viermaal mis gaan.  In de volgende aanvallen mist Ana er twee, maar Jelle kan met 2 schoten toch de 4 voorsprong vastleggen.  Edegem probeert te remonteren.  De ploeg heeft te weinig rebound om echt druk te kunnen zetten.  Zo blijft het verschil op het bord tot ongeveer halverwege de eerste helft.  Niels en Goffa hadden gezien dat het spel van hun ploeg aan het wijzigen was en proberen er met een time out terug de concentratie en de drive in te krijgen.  De spitsen van Edegem krijgen meer ruimte, het vertrouwen groeit en de doelpunten volgen.  Een dikke 3 minuten voor rust is de stand gelijk, 9-9.  Het slot is hels en de goals vallen vlot.  Zes stuks, eerlijk verdeeld over beide ploegen, zodat ze elk met een dozijn naar het frisse water en de koelte van de bespreking kunnen.

Edegem neemt de start van de tweede helft voor zijn rekening en scoort viermaal.  Enkel Ana biedt weerwerk met een schotje.  Na 5 minuten grijpen de coaches in.  Riet komt in de plaats van Niki – verhoging van de aanvalskracht – en Ruben krijgt de taak om de scorende heer tegen Kobe uit de mand te gaan houden.  Het schudt onze spelers wakker en hoe !  Ze scoren 6 doelpunten op rij en buigen zo de achterstand om in een even grote voorsprong.  Ondertussen is Jan tussen de lijnen gekomen en heeft Edegem een tactische time out genomen in een poging de opmars van Blauw Wit te stuiten.  De bezoekers prikken wel een stip tegen, maar de volgende 4-0 zet hen op een kloof van 6 punten.  Er zijn nog iets minder dan 10 min. te spelen.  Een veilige voorsprong ?  Misschien, want Edegem zet een laatste offensief in en halveert het verschil in een kleine 3 minuten, terwijl onze spelers in aanval verzuimen meer controle in hun spel te brengen.  Met een inloper stopt Ana deze inhaalbeweging, 24-20.  In de laatste 5 minuten scoren beide ploegen nog eenmaal.

Een wedstrijd met up’s en down’s waarin onze spelers uiteindelijk toch de bovenhand nemen en de wissels hun nut hebben bewezen.  Ruben kweet zich uitstekend van zijn verdedigende taak, terwijl Jan en Riet in aanval, zorgden voor meer gevaar.  Het was echter niet allemaal zonneschijn, zoals ook blijkt uit het scoreverloop.  En dat was niet enkel te wijten aan het missen van 4 stippen.  In ieder geval proficiat, de eerste stap richting runner up is alvast gezet.  Toch opletten, want de achtervolgers zijn niet uit de wielen gereden.  Volgende week volgt op papier een makkelijkere wedstrijd tegen Neerlandia, dat er nochtans afgelopen zondag in slaagde een puntje te pakken op KCBJ (21-21).

Tot slot wens ik Yannis en Lynn een prachtige huwelijksdag en een mooie reis in hun huwelijksbootje toe.