Verslag : Temse A – Boeckenberg A : 12 - 33  (7-18)
A: Joppe B (1+2s), Lucas DR (3), Lisa VG (10+s), Amber E (1)

V: Tess V (2), Jordan DV (1), Sterre VDA (3+s), Tibo D (8+s)
Wissel : geen

Scheidsrechters : S. De Jonghe, T. Kolmus

De maartse buien temperden het enthousiasme van spelers en supporters voor de eerste veldwedstrijd na de luxe omstandigheden van de zaalcompetitie.  Het is altijd afwachten hoe de spelers reageren op de weerelementen en het verloop van die zaalcompetitie.  Misschien is Temse wel de goede tegenstander om draad buiten weer op te pikken.  Thomas bleef, net zoals de andere reserven overigens, lekker ingeduffeld op de bank, zodat zijn rug wat extra weken rust krijgt.  Lauren bleef afwezig wegens een familiefeest.  Hierdoor diende Gert de vakken aan te passen en kreeg Sterre een plaatsje in het startersachttal.

Door de te vroege start van de wedstrijd, zie ik van op afstand Lisa nog net het openingsdoelpunt binnen mikken.  Gelukkig heeft Temse voldoende dug outs voorzien, wat mij een droog plaatsje geeft om reeds het volgende doelpunt van Lisa te noteren.  Sterre zet een strafworp om en Tess schiet haar eerste schot eveneens door de mand.  Onze dames doen zich gelden.  Temse, op snelheid gepakt door dit precisievuur van onze dames, schiet een eerste maal raak na 6 minuten.  Lisa antwoordt meteen.  De thuisploeg probeert wel in de wedstrijd te geraken, verder dan 3 doelen verschil komt ze niet.  Misschien wel het meest tekenende doelpunt volgt in de 22ste minuut.  Bij het uitverdedigen krijgt de heer van Tibo de bal niet weg.  Zijn pas wordt door Tibo half afgeblokt en opgepikt door Jordan die er meteen een inloper uit scoort.  Hoog tijd voor de coach van Temse om een time out te nemen.  Hij zal later de heren tegen Jordan en Tibo wisselen en ook twee dames van vak wisselen.  Aan het spelbeeld verandert er bijzonder weinig.  De doelpunten van onze panters worden netjes over de hele eerste helft verdeeld.  Lisa heeft er bij de rust al 8 op haar conto staan.

Net voor het affluiten van de eerste helft plenst de regen neer over toeschouwers en spelers.  De stormloop naar de warmte zorgt aan de ingang van het clubhuis voor een ware file.  Te veel tafels zorgen binnen voor een trage doorstroming.  Gelukkig is de bui van korte duur.  De tweede helft zal volledig droog verlopen.

Veel bijzonders is er over die tweede helft niet te vertellen.  De verdedigers van Temse kunnen het aanvalstempo van onze panters moeilijk volgen, waardoor het verloop van de score op dat vlak vooral afhangt van de afwerking van het groot aantal kansen.  Verdedigend hebben onze spelers hun tegenstander ook in de klem.  Als die dan nog 2 stippen missen, maken ze in de hele tweede helft slechts 5 goals.  Tibo kroont zich in deze helft tot schutterskoning met 6 stuks, maar moet over de hele wedstrijd zijn meerdere erkennen in Lisa die er 11 door de mand jaagt.  Opgemerkt : het optreden van Sterre, sterk in verdediging tegen Pauline en ook nog eens 4 doelpunten.  Nice.

Niemand klaagde over het laatste fluitsignaal en ging sofort de warmte opzoeken.  Enkel Lisa diende zich voor de camera van Sportbeat te verantwoorden voor alle doelpunten.  Een match zonder strijd, wel eentje die aangeeft dat onze panters op zoek gaan naar een beloning voor een lang seizoen.  Daarvoor zijn er nog twee mogelijkheden : de Beker, met de halve finale op 19/04, en de veldtitel.  Twee dagen na de halve finale van de Beker op vrijdag 19 april volgt de competitiewedstrijd tegen Borgerhout/GW.  Het moment voor een revanche ?  Nu allemaal 2 weken rusten en herstellen, misschien een eitje rapen tijdens de paasvakantie.