Verslag : Boeckenberg A – Kwik A : 24 - 14  (10 - 7)
A: Lisa VG (2), Lauren S (3+s), Tibo D (4+s), Joppe B (2+s)

V: Jordan DV (3+s), Thomas T (3), Tess V (1), Amber E (2)
Wissel : Sterre VDA, Lucas DR, Seppe C, Fauve VG

Scheidsrechters : T. Vangoidsenhove, E. Mertens

Na een zinderende wedstrijd van de B-ploegen, waarin onze spelers alle zeilen moesten bijzetten om de punten thuis te houden, vulden de tribunes zich voor de hoofdbrok.  Het leek voor Kwik een ultieme kans om zich van een plaats in de kruisfinales te verzekeren.  Langs onze kant echode de Champions League nog na.  Hoe goed zouden de spelers gerecupereerd zijn ?  Wat met de blessure van Tess ?  Die laatste stond ingetaped en wel tussen de lijnen, van geen kleintje vervaard, dat zou ze in de match nog maar eens tonen.

De wedstrijd start in een rotvaart : eerste schot Lauren, binnen; eerste schot tegen Jordan, binnen.  De vakken draaien al terwijl het aanvangssignaal nog nagalmt in de hal.  De Biekes nemen het initiatief over, terwijl onze panters het lastig hebben met de uiterst strakke verdediging en de gevechten onder de korf.  Schot tegen Lauren, gecounterd door Thomas, schot tegen Thomas, stip van Lauren, schot tegen Lisa, schot van Amber voor de 4-4.  Hierna komt de eerste doorbraak van onze spelers, die zich hebben ingesteld op de agressieve speelwijze van de tegenstander.  Na een inloper van Joppe, een schot van Lauren en een korte kans van Jordan onder de korf in drie opeenvolgende aanvallen neemt de coach van Kwik zijn eerste time out.  Hij wil deze tsunami stoppen, en misschien zijn spelers wat rust gunnen ?  Het lijkt te werken na schoten tegen Thomas en Tibo, 7-6.  Hierop volgen snelle doelpunten langs elke kant.  Amber lobt perfect de toch niet zo kleine heer tegen Jordan in steun, die de open kans niet mist.  Joppe sluit de debatten met een schot.

De supporters gaan eens goed zitten voor het vervolg, na die spetterende eerste helft.  Dat vervolg is echter ontgoochelend voor de bezoekers.  Onze panters scoren driemaal op rij, voor Kwik een doelpunt kan maken.  De coach van Kwik probeert via wissels een oplossing te vinden voor de stormloop die er aankomt.  Een storm die bestaat uit 8 goals na mekaar, zodat ik na 14 min. 21-8 op mijn blad schrijf.  De Biekes zijn fysiek ten onder gegaan aan hun te forse start ?  Bovendien verliezen ze ook hun topschutster, we wensen Liesbet een spoedig herstel.  De wedstrijd zit er feitelijk op.  Gert begint te wisselen om een aantal spelers rust te gunnen.  Hij neemt ook een time out, waarna, met 5 min te spelen, het grootste verschil op het bord komt, 24-10.  Onze panters vinden het welletjes, zodat Kwik in die laatste minuten de kloof tot een redelijke uitslag kan verkleinen.

Een wedstrijd met twee gezichten, die vooral duidelijk maakte dat onze spelers tuk zijn op de kruisfinale en meer.  Mijn hoedje af voor Tess die zich onverbiddelijk toonde in de duels, zodat sommige heren de grootste moeite hadden om haar af te houden.  Is de kruisfinale een zekerheid, het is verre van zeker op welke plaats in de rangschikking we gaan eindigen.  Daarover zal de wedstrijd tegen AKC/Luma volgend weekend beslissen.  Het wordt allicht weer een vol huis, met mogelijk een spannende strijd tussen de lijnen en op de tribunes.  Afspraak op zaterdagavond.