HMKC - Blauw Wit  27-31 (15-15)

Jan (3+2s) - Kobe (1) - Zoë (1s) - Imke (3)
Jelle (7+1s) - Lander (4) - Ana (4+1s) - Joni

Wissels : Ruben (2s) - Nicky - Riet (2)

Op bezoek gaan naar Hoboken is altijd een leuk weerzien met Tim Meeussen.  Hij kent onze Blauw Witters door en door en hij coacht in Sorgvliet een team dat niet vies is van een stevig en potig duel.

Het is dan ook HMKC dat het eerste kwartier voor z’n rekening neemt en stevig uit de startblokken schiet.

Zij gaan vlot van 2-0 naar 5-2. Het is pas na 8 minuten spelen dat de onzen erin slagen om de bordjes gelijk te hangen.  Het wordt eerst 6-6 en iets later 7-7 & 8-8.   Bijna alle goals van beide teams komen voort uit een strafworp of een vrijworp.  De Scheids had zijn handen vol met het "Sturm und drang korfbal” van HMKC en Blauw Wit krabbelde eindelijk overeind en rechtte hun rug. Onze Panters begonnen grip te krijgen op de wedstrijd en nemen de leiding over.  Jelle maakt 4 goals op een rij en Jan doet er nog ééntje bovenop 9-12.  Met nog 6 minuten te spelen neemt Tim met HMKC een Time Out en dit loont.  De Hobokenaars komen terug gelijk en het zijn vooral de heren die door potig korfbal, de onzen uit hun spel halen.  We gaan rusten met 15-15.

In de tweede helft blijft het spelbeeld hetzelfde maar Blauw Wit slaagt er wel in om telkens hun voorsprong te behouden.  Er wordt langs beide kanten vlot gescoord en ook het binnengooien van de vele stippen en vrijworpen blijft cruciaal.  Na de rust komen Niels en Goffa meer in beeld.  Zij beginnen tactisch te wisselen met Ruben, Riet en Niki en dit loont.  Bij een 21-24 begint de aanval van HMKC te stokken en Blauw Wit laat voelen dat ze net iets meer maturiteit hebben. Beide teams jagen hun ballen nog steeds vlot door de mand, maar de overwinning komt meer en meer in zicht.  Riet schiet de eindstand op het bord 27-31.

Blauw Wit behoudt het maximum van de punten en kan terug blikken op een alweer stevig duel. Het shotpercentage gaat duidelijk omhoog en 31 goals maken is uiteraard meer dan prima.  Maar in verdediging is er nog werk.  De kleine en onnodige foutjes moeten er toch nog uit!!

De Zijlijn...