Neerlandia - Blauw Wit 21-22 (8-7)

Jan - Kobe - Zoë - Imke
Jelle - Lander - Ana - Joni
Wissels : Rino - Nicky

Met de veldwedstrijd van september ll nog in gedachten, weten we dat de verplaatsing naar Gent geen makkelijke opdracht is.  Neerlandia is een jong en fris korfballend team met dames die de mand goed weten hangen.

Blauw Wit start sterk en komt vlot op voorsprong (1-4) maar eindigt de eerste helft met een achterstand (8-7). De toon van de wedstrijd was toen al duidelijk.  Als je wil winnen van dit jong en gedreven Gents team, is "blijven scoren" een must en als je eenmaal een voorsprong hebt uitgebouwd, mag je nooit denken dat de zege al binnen is.  In de eerste helft gingen onze Blauw Witters bij een achterstand veel te overhaast te werk!  Het is positief dat ze als team snel orde op zaken wilde stellen, maar dit ongeduld ging helaas gepaard met overhaaste passing en te veel foute shot-keuzes.

Tijdens de rust was samenzitten met de trainers in de kleedkamer duidelijk een goed plan. Vanaf minuut één maakt Blauw Wit gelijk en dit na een rustige en zeer uitgebalanceerde aanval.  De toon was gezet en er werd na de rust beheerst en volwassen korfbal gespeeld. De score bleef eerst nog gelijk opgaan van (10-10) naar (11-11) tot (12-12) maar Neerlandia had het duidelijk moeilijk om zich aan te passen aan het zuiverdere Blauw Wit-spel.  De Panters lopen uit naar (12-17) maar de aandacht begon helaas te verslappen. De coachen proberen door te wisselen de vlam in de pan te houden, maar het zijn vooral de Gentse dames die aan hun achterstand begonnen te knabbelen.  Bij nog vier minuten te spelen staat er (18-19) op het scorebord.  Blauw Wit blijft knokken en behoud zijn voorsprong maar met nog één minuut op de klok staat het dan toch (21-21).  Neerlandia valt aan maar de verdediging houdt stand en steelt uiteindelijk de rebound.  Nog 25 seconde op de klok en de bal gaat voor de laatste keer naar de aanval.  Er wordt nog een kans genomen, er wordt nog gestreden voor de rebound en uiteindelijk gaat de laatste pas naar Ana die op een halve meter van de korf helemaal vrij staat.  Opnieuw komt de druk van de “winning goal” bij haar te liggen.  Wat haar eerder op het veld van Edegem niet lukte, doet ze nu wel!  Zonder aarzelen en met veel overgave haalt ze de overwinning binnen! Ze scoort en de scheidsrechter fluit af!

Van zeven goals in de eerste helft naar vijftien potten na de rust, met als klap op de vuurpijl nipt winnen in de laatste minuut. Wat wil een supporter nog meer…

De Zijlijn...