"Ieder nadeel (corona) heeft zijn voordeel (livestream !)" Hierdoor kon ik na de wedstrijd de beelden nog eens bekijken en die liegen niet. Een verloren punt voor onze U13A want een gelijk spel en zelfs een overwinning had gekund. We mogen echter niet te veel morsen met de punten, want we hebben ze nodig om bij de eerste 4 te kunnen eindigen in de zaal. Die plaatsen geven recht op de 1/2 en finale wedstrijden voor het U13 korfbal kampioenschap zaal. Sommige panters denken nog altijd dat we maar oefenwedstrijden aan het spelen zijn, NEEN, dit is competitie !!

Na een chaotische te korte opwarming in de zaal, die nog met man en macht werd klaargestoomd om de wedstrijd te kunnen spelen, begon onze aanval Lou - Liv - Kasper en Elise met mooi korfbal en vele kansen, maar spijtig werden er een 10 tal kansen de nek omgewrongen en kon Lou eindelijk het eerste doelpunt maken na een mooie L/R beweging.

Aan de rust stonden we 1 - 2 achter, dus alles kon nog. Maura werd erin gebracht om in het vak Per - Eppo - Noor - Camille meer aanvallende oplossingen te brengen, echter zonder resultaat, de raadgevingen en opdrachten van beide coachen werden niet opgevolgd. Noor scoorde nog op perfecte pas van Lou en Per maakte op 10 minuten v/h einde nog ons derde doelpunt na geharrewar onder de paal. Alles zat er nog in om de gelijkmaker te maken, maar zelfs na een time-out werden de opdrachten niet uitgevoerd. Spijtig, want de 4 - 4 die Maura toch nog scoorde kwam te laat, de zoemer was al afgegaan.

Misschien ga ik, zoals in het voetbal, punten geven na de wedstrijd aan de spelers voor het verkrijgen van de "Diamonds" shirt. Voor de 2de maal op rij was Lou de verdiende winnaar, vanwege zijn enorme inzet, voorbeeldig vakwerk, aanvallende acties, veelvuldig de steun belopen voor Liv, zijn perfecte lange verre passen, de vele balonderscheppingen en . . . heeft de "opdrachten" goed uitgevoerd. Knap Lou !! Ook Eppo verdiende de 2de shirt vanwege zijn inzet !

Wie probeert volgende wedstrijden de opdrachten zo goed mogelijk uit te voeren om de gegeerde "Diamonds" shirt te verkrijgen, wel dat kan iedereen, indien je probeert om de raadgevingen en opdrachten van de coachen op te volgen.

Succes verder !

Rik en Gert