Nu iedereen goed en wel terug thuis is, althans dat hoop ik toch, lijkt de voorbije Europa Cup niet meer dan een snel vervlogen droom. Voor de meesten onder ons is het vanaf morgen back to business as usual.

Een schitterende teambuilding, zo hoorde ik meer dan eens, en niet enkel voor de spelers. Zo hoort het ook als je een tijd samen doorbrengt met een specifiek doel.  Iedereen richtte zich met zijn eigen mogelijkheden daar naar toe met een glimlach, vriendelijkheid en welwillendheid.  En bovenal met overgave en doorzettingsvermogen.  We beleefden schitterende dagen.

Akkoord de kers op de taart is er niet gekomen. Iedereen, vriend en vijand, heeft genoten en gezien dat het goed was, meer dan goed zelfs.  Dus geen spijt over de behaalde tweede plaats, zeker al niet over de geleverde prestaties die daar toe geleid hebben.  De 15 doelpunten van Jesse zullen in de analen de EC gebeiteld blijven, de ontdekking van een kleine en talentvolle 17-jarige zeker ook wel.  Daar bovenop hebben jullie bewezen dat de panters in hun 8ste deelname in een periode van 10 jaar nog duchtig kunnen klauwen.  Prachtig.

Zo'n evenement vraagt heel wat helpende handen. Eerst en vooral het vele werk dat de vrijwilligers van TOP hebben verzet.  250 in totaal, werd gemeld, een indrukwekkend aantal.  Ook de spelers hebben hun steentje bijgedragen, want op de after party werden er een aantal gesignaleerd achter.  Is mij verteld. De organisatoren van het IKF stelden zich soepel op met begrip voor de noden en problemen van de verschillende ploegen.  Gelukkig maar voor ons.  Er wordt verder gezocht naar andere, liefst betere formules, waarover met veel verschillende mensen is gesproken.   Volgend jaar in Barcelona zal er waarschijnlijk opnieuw een andere formule worden uitgeprobeerd.  Afwachten wat dat wordt. Ook binnen het eigen team is er hard gewerkt.  Met enige zin voor humor is er binnen de begeleiding een vergelijk gemaakt met bepaalde figuren uit de wereld van Studio 100, die ik hier niet ten berde ga brengen.  Er zijn immers verschillende mensen van de vereniging die zich voor en tijdens dit evenement hebben ingezet om er dit succes van te kunnen maken.  Nieuw was  dat we gebruik konden maken van spiksplinternieuw vervoer dat ons via Steven door de firma Claessens ter beschikking was gesteld.  En of we er gebruik van gemaakt hebben !  Laat me ook de supporters niet vergeten die zich alweer bemind hebben gemaakt door hun inzet (en mogelijk ook door hun omzet). Daarnaast hebben we kunnen profiteren van het professionele werk van Marco "Actiefotografie", die niet alleen voor knappe foto's zorgde, maar ook voor de prompte levering ervan.  De mensen, ik ken zelfs hun naam niet, die de regie van de beelden verzorgden in de sporthal, bezorgden mij een "snelle" wifi-verbinding, zodat ik er toch in slaagde het nodige beeldmateriaal te vergaren.

Mijn dank gaat uit naar iedereen, hier boven al dan niet genoemd of bedoeld.

Volgend weekend zien we mekaar opnieuw en geven we er een lap op.