Verslag : Kwik - Boeckenberg : 18 - 12  (14-10)
A: Matthi D (2), Lucas DR, Nikki S (2+2s), Fauve VG
V: Jeff C (3), Glenn G (s), Karen VC (1), Sanne P
Wissels : Jolien H, Thomas T, Jelle DS (s)

Op naar de bie'kes, een jonge ploeg met een stel vurige supporters.  Na de overwinning in de beker was het de vraag of onze panters dit in de veldcompetitie konden voortzetten.  We naderen stilaan de helft en 4 punten is absoluut onvoldoende om met een gerust gevoel aan de terugronde te beginnen.  Dezelfde ploeg van vrijdag komt tussen de lijnen.  Het weer kende tijdens de wedstrijd een kantelmoment.  In de eerste helft werd het steeds donkerder, de regen liet grotendeels op zich wachten tot in de tweede helft.  Misschien is dat een verklaring voor het toch wel bijzondere wedstrijdverloop

Meteen in de eerste aanval opent Kwik de score.  20 sec. volgens Tim.  Onze eerste aanval duurt veel langer vooraleer hij succesvol wordt afgesloten met een omdraaier uit de steun door Matthi.  De toon is meteen gezet.  Na de vakwissel krijgt Lucas een strafworp op inloper tegen.  Uit vrijworp wordt het 3-1.  Nikki komt voor de mand en die countert direct op schot.  En de volgende aanval is opnieuw raak : een fout op de pas bij vrijworp en de bal gaat op de stip.  Nikki mist niet.  Een schot tegen Matthi wordt gevolgd door een doelpunt uit vrijworp van Karen.  Het gaat razendsnel op het scorebord.  Een misverstand tussen Jeff en Goffa wordt afgestraft.  Als daar 3 min. later een schot tegen Goffa bovenop komt, staan onze panters terug 2 doelpunten in het krijt.  Voor een fout op de steun mag Goffa naar de stip en hij zet die om, de aansluiter.  Aan de overkant gaat een schotje door de mand.  De scheids kent het doelpunt niet toe wegens een voorafgaande duwfout.  Waren de protesten van Kwik tot dan al niet min, het kabaal bereikt nu een hoogtepunt.  Jeff laat het niet aan zijn hart komen en schiet de gelijkmaker binnen.  We zijn halverwege de eerste helft.  Voor de derde keer komt Kwik 2 doelpunten voor.  Jeff mikt de volgende aanval opnieuw raak, maar met twee inlopers loopt de tegenstander verder weg.  Nikki mag na een fout op de inlopende Matthi ook succesvol naar de stip.  Luc neemt een time out, want er worden te veel inlopers gescoord.  Helaas zijn de 2 volgende goals van Kwik opnieuw inlopers, 12-8.  Matthi zet een schot om.  Nikki krijgt in een botsing met een heer een tik tegen de kaak en gaat even naar de kant voor verzorging.  Met nog een inloper tegen Sanne en een schot tegen Lucas, lijken we op een zwaar verschil af te stevenen.  Gelukkig kan Jeff vlak voor de rust nog eenmaal raak schieten.

Zo vlot er in de eerste helft werd gescoord, zo moeizaam gaat het in de tweede helft.  Al snel komt Jolien tussen de lijnen voor Fauve.  Kwik mag naar de stip, maar mist.  Er zijn al 10 min. voorbij als Nikki het eerste doelpunt van de tweede helft door de mand jaagt.  Niet veel later neemt Kwik een time out.  De volgende minuten ligt de wedstrijd veelvuldig stil.  Eerst knallen 2 spelers van Kwik op mekaar, eentje blijft liggen en heeft verzorging nodig.  Kort na hervatten komt Thomas tussen de lijnen om Lucas te vervangen.  En we krijgen bij de tegenpartij ook een vervanging als Yannik W met een pijnlijke grimas het speelveld verlaat.  Jeff speelt in deze helft een dijk van een verdediging.  Jammer ligt een foute pas van hem bij het uitwerken aan de basis van het eerste doelpunt in deze helft van Kwik.  We zijn al over halverwege !  Goffa liep al een tijdje met een pijnlijke knie rond en wordt tijdens de vakwissel vervangen door Jelle DS.  Jolien wordt op het blok geplakt en valt, de scheids laat doorspelen en gunt de dame tegen Jolien twee kansen om te scoren, wat ook gebeurt.  Kwik neemt zijn tweede time out.  Jelle scoort van op de stip na een fout onder de korf tegen Jeff, alhoewel vlak daarvoor al een strafworpfout op Karen was begaan.  Jammer genoeg ons laatste doelpunt, terwijl Kwik nog tweemaal de mand vindt en zo de eindstand vastlegt.

Merkwaardig wedstrijdverloop, dat is wel het minste wat je kan zeggen.  In de eerste helft gingen de ballen langs beide kanten vlot door de mand.  Pas op het einde moesten onze panters afhaken.  Het gebrek aan scorend vermogen komt naar boven en helaas worden er te veel gemakkelijke inlopers toegelaten.  De tweede helft is een partijtje non-korfbal, langs beide kanten.  Vooral verdedigend, met Jeff in een glansrol, maken we het de Bie'kes zeer moeilijk.  Aan de andere kant slagen onze panters er onvoldoende in om een aanvallende vuist te maken.  Als de rebound het laat afweten, zien de supporters veel eenschotsaanvallen met veel balverlies tot gevolg.  Geen punten dus.

Volgende week gaan we voor de laatste wedstrijd van de heenronde naar achterbuur Borgerhout/GW, die zich na een zwakke start ondertussen min of meer herpakt heeft.  Vandaag lieten ze echter de punten in Merelbeke.