Verslag – Beker : Boeckenberg – Floriant : 17 – 15 (8–4)
A: Jeff C (4), Sanne P (3), Glenn G (s), Karen VC
V: Lucas DR, Matthi D (1), Nikki S (5+2s), Fauve VG
Wissels : Thomas T, Jolien H (1)
Scheidsrechter : T. Van Grimberge

Floriant zal zich allicht het laatste bezoek aan onze vereniging wel herinneren en is dus gewaarschuwd. De ploeg waar ze toen de duimen tegen legden, is ondertussen opnieuw grondig gewijzigd.  En ook bij Floriant zie ik een paar wijzigingen.  We kunnen dus nauwelijks vergelijken.  Voor onze coaches is het nog steeds een beetje zoeken en bouwen, iedere keer als een speler uit blessure terugkomt.  Vandaag start Jolien op de bank, terwijl Jesse nog gedwongen toekijkt.  Nikki wint de toss, zodat onze panters fungeren als thuisploeg en kunnen tegenstellen.

Snel balverlies na de inworp, Floriant scoort het openingsdoelpunt. Na een lange aanval kan Sanne met een schot van uit het achterveld gelijk maken.  Na deze snelle vakwissel maken de twee verdedigingen het de aanvallers zeer moeilijk.  Het tweede aanvalsvak krijgt in eerste instantie zelfs moeilijk een goeie aanval opgezet.  Gelukkig houdt onze verdediging stand.  Zo kan Nikki via een inloper na een vrijworp de eerste maal scoren.  De volgende aanval mag ook Floriant naar de stip om een vrijworp te scoren.  Een tweede schot van Sanne brengt terug de voorsprong, tegen Lucas wordt het gelijk.  Langzaamaan krijgen onze panters grip op de wedstrijd, alleen kunnen ze dit niet uitdrukken in doelpunten.  Nikki zorgt wel opnieuw voor de voorsprong, maar het volgende doelpunt wil er echt niet komen.  Floriant neemt een time out, maar die brengt geen verandering in het wedstrijdbeeld.  Onze verdediging werkt zich uit de naad, maar kan niet voorkomen dat het toch weer gelijk wordt.  Dit vak toont zich ook aanvallend sterker dan zijn tegenstander.  In rebound lokt Jeff een strafworp uit die Goffa keurig omzet.  Twee aanvallen later knalt Jeff de vakwissel binnen.  Als het dan aanvallend opnieuw niet wil lukken, komen Tomas en Jolien tussen de lijnen.  Zo proberen de coachen het veldoverwicht te verzilveren.  En dat lukt zowaar.  Een heer stapt in de baan van de inlopende Jolien en Nikki zet de stip om.  Net voor affluiten kan Nikki (?) met een schot de ruststand vastleggen.

Jeff scoort in onze eerste aanval. Floriant kampt verbeten aan en, als een tweede doelpunt er niet komt langs onze kant, zorgt een inloper tegen Fauve er voor dat het verschil op 4 blijft.  Ook Floriant voert vanaf nu regelmatig wissels door.  Nikki zet een inloper om, waarna Jolien terug tussen de lijnen komt voor Fauve.  De tegenstander geeft niet op.  Met een schot tegen Karen en een tegen Lucas wordt het 10-7.  Onze panters vechten voor het behoud van hun voorsprong.  Sanne schiet raak en nadat het tegen Jeff 11-8 werd, zet Nikki opnieuw een inloper om.  De tijd is reeds voorbij halfweg als Jeff de score op een comfortabele 5 verschil brengt.  Floriant vecht voort en neemt twee doelpunten terug op schot.  Jolien stopt deze remonte even, eveneens op schot.  De gasten mikken echter zuiver, driemaal in drie minuten, en naderen zo op een puntje, 14-13.  Als Lucas onderuit wordt gehaald bij een inloper, zet Nikki de strafworp om en brengt zo wat rust.  Lucas krijgt even verzorging.  Hij is na de vakwissel nog niet helemaal geconcentreerd en krijgt een te simpele indraaier onder de mand tegen.  Gelukkig kan Jeff zijn tegenstander in de rebound aftroeven en scoren.  Als in de volgende aanval Matthi van uit het achterveld binnen schiet, gaat er een zucht van verlichting door de Boeckenberg gelederen.  Karen krijgt nog een inloper tegen, maar de overwinning is binnen.

De tweede helft verliep heel wat spannender dan verwacht of gewenst. Floriant heeft werkelijk gevochten tot het laatste, maar heeft daar ook de kans toe gekregen doordat onze panters er op het einde van de eerste en in het begin van de tweede helft niet in slaagden hun overwicht meer uit te drukken in doelpunten.  Onze dames hebben zich vandaag echter “heer” en meester getoond.  Met 11 doelpunten - en grote slokop Nikki alleen al met 7 stuks – namen ze het grootste gedeelte van de goals voor hun rekening.  En verdedigend hielden zij hun tegenstandsters grotendeels in bedwang.  Ik kan me geen wedstrijd herinneren waarin onze dames meer doelpunten scoorden dan hun mannelijke ploeggenoten.  Proficiat dames.  Een knappe prestatie.