Verslag U10 – Nationaal Tornooi ASKC

Zaterdag stond het Nationaal Tornooi op de planning voor de U10, onze eerste officiele wedstrijden !

Het evenement werd piekfijn georganiseerd door ASKC en KBKB !

Naast 3 wedstrijden waren er ook een aantal randactiviteiten voorzien, zoals een springkasteel, ludiek parcours en een leuke survival tocht.

Al tijdens de eerste trainingsweken hadden we zoiets van … “I got a feeling…” dat dit wel eens een dreamteam zou kunnen worden.  Wat na dit tornooi al bevestigd werd !

Wedstrijd 1 : Boeckenberg – Kapellen (2-0)
Aanval : Quinten – Lucas – Charlotte – Liv
Verdediging : Johannes – Tiago – Jana (Ilke) – Linde

Tegen een sterk Kapellen moesten we even zoeken naar het juiste spelritme.  Jana scoort met een korte kans 1-0 en zet ons op voorsprong !  We vergeten vooral om de bal even vast te houden in steun om de inlopers te kunnen maken. Na de rust zorgt Charlotte voor de eindstand met een schot uit rebound (2-0).

Wedstrijd 2 : Appels 2 - Boeckenberg  (0-3)
Aanval : Quinten – Tiago – Charlotte (Liv) – Linde
Verdediging : Johannes – Lucas – Jana – Ilke

De wedstrijd tegen Appels wordt snel ingezet door kort schot van Liv (0-1).  Dan blijft de score even hangen en worden enkele kansen gemist.  Linde schiet eerst een schot van ver binnen (0-2), waarna ze een mooie inloper, op aangeven van Ilke, bovenhands scoort (0-3).

Wedstrijd 3 : AKC/Luma - Boeckenberg (1-7)
Aanval : Quinten – Orin – Linde (Ilke) – Liv
Verdediging : Johannes – Tiago (Lucas) – Jana – Charlotte

Onze laatste wedstrijd tegen AKC was schitterend.  Er werd goed rondgespeeld, kansen werden gecreëerd en tientallen “vliegende ballen” werden onderschept.  Ons afwerkend vermogen was zeer hoog en wat vooral opviel was de acurate passing !
Onze scoremachines: Charlotte (3) – Quinten (2) – Orin (1) – Johannes (1)

Kort samengevat:

Alle wedstrijden werden gewonnen door schitterend samenspel, fantastische afwerking en een nietsdoorlatende verdediging !  Uiteraard zagen we ook nog wel wat verbeterpuntjes, maar dat is voor de volgende training.
Een dikke proficiat aan het voltallige team !!!
Tot woensdag !

Tommy & Imke