Verslag : Boeckenberg - Floriant : 22 - 20 (10-8)
A: Nikki S (3), Nick J (6), Jolien H (1), Lucas DR (1)
V: Jesse DB (6+s), Tine P, Matthi D (4), Karen VC
Wissel : Riet D, Lisa VG
Scheidsrechter : B. Elewaut, D. Mertens

Na een niet zo sterk EC beginnen onze panters vandaag aan de terugronde van de zaalcompetitie. Floriant had zich thuis een taaie klant getoond en sleepte ultiem nog een gelijkspel uit de brand. Vanaf nu is zaak om de vierde plaats in de rangschikking te verdedigen, zo mogelijk te verbeteren. Dat wordt in eerste instantie zonder Sara die de volgende weken moet herstellen van een spierblessure. Tijd en gelegenheid voor onze jongeren om zich te bewijzen.
De B-ploeg diende een hele wedstrijd te achtervolgen. Het ging gelijk op tot aan de rust, daarna bouwde Floriant een voorsprong uit van 6 doelpunten. Onze panters knokten zich in de laatste 8 minuten langs zij om ultiem de overwinning in de wacht te slepen. De 2 punten verdiend door volharding.

Floriant opent de score en loopt na de gelijkmaker van Nikki 2 doelpunten uit. Lucas en Nick zetten dit in 2 aanvallen recht. Een ver schot van Jesse wordt gecounterd uit vrijworp. Floriant terug voor en nu zet Nikki een vrijworp om. De volgende aanvallen kan Jesse uit schot en vrijworp voor een kloofje zorgen. De bezoekers komen driemaal tot op een doelpunt, maar telkens kunnen onze panters tegenscoren. De laatste maal op 24 sec. voor het einde uit een mooie combinatie tussen Nick en Lucas, die door Nick wordt afgerond.

De tweede helft start met de wissel van Tine in de plaats van Lisa. Door de lange heren van Floriant moet zij hulp brengen in de rebound. Het zorgt in elk geval voor meer snelheid en gevaar. Matthi kan in de eerste 2 aanvallen telkens scoren, zodat de voorsprong verdubbelt. De match wordt intenser. Na een schot tegen behoudt Nick de voorsprong, waarop de coach van Floriant een time out neemt. In de resterende 20 min. zal de bal nog 20x door de mand gaan. In eerste instantie beginnen de bezoekers de achterstand op te halen. Bijna elke aanval is raak, behalve 2 aanvallen van onze panters. Voldoende voor Floriant om 2 doelpunten dichter te komen. Tine kwetst zich en wordt terug vervangen door Lisa. Na een strafworp voor een fout op inloper tegen Lucas gaat de aansluiter door de mand. De spanning stijgt als er gedurende 5 min. niet wordt gescoord. Matthi krijgt geel wegens aanhoudend protest. Floriant maakt gelijk, waarna Nick een nieuwe tegenstander krijgt. De volgende 6 aanvallen zijn telkens raak, waarbij onze panters eerst scoren en Floriant de gelijkmaker maakt. Met iets minder dan 7 min. komt Riet tussen de lijnen ipv. Lisa en neemt Floriant zijn tweede time out. Deze laatste minuten stijgt de spanning ten top. Na 4 min. mag Jesse naar de stip voor een fout op een inloper van Matthi. Nog 38 sec. te gaan als Matthi raak mikt. Davor neemt een time out en brengt ultiem Lisa terug tussen de lijnen ivp. Riet. De inworp van Floriant wordt snel onderschept. Na een lange aanval kan Nick op de buzzer uit het achterveld de winst binnenmikken. In de resterende 4 seconden lukt Floriant nog een doelpunt.

Pfft, een ware triller deze tweede helft. De protesten op scheidsrechterlijke beslissingen waren legio. Vooral Floriant voelde zich na de wedstrijd bekocht. Langs onze kant hoedje af voor de spelers die ditmaal de volle 50 min. bleven knokken voor de punten en deze ook verdiend thuis konden houden. Zowel aanvallend als verdedigend waren de duels heftig. Geen enkele vrije kans was gratuit en onder de korf hadden vooral Jesse en Matthi de handen meer dan vol aan de lange heren van Floriant. Even zag het er somber uit als Floriant de achterstand kon goedmaken. Ditmaal hadden onze panters genoeg reserve om ook die laatste 10 min. voluit te blijven gaan. Proficiat.