Veldcompetitie U19 d.d. 18/5/2024: Sikopi U19 A – Boeckenberg U19 A (16-33)

Voor het Pinksterweekend werd redelijk mooi weer voorspeld, dus we hadden er alle vertrouwen in dat we het seizoen droog zouden kunnen afronden. Oef. We trokken voor een laatste keer richting Linkeroever om er Sikopi partij te geven. Niet iedereen is er even vlot geraakt wegens toch wat file op de Antwerpse Ring, maar gelukkig was het team op tijd voltallig. Ook langs het veld zoals meestal heel wat supporters voor onze Panters. Er was een gemoedelijke sfeer. Iedereen had er duidelijk zin in. Het werd uiteindelijk ook een sportieve wedstrijd met prima leiding, maar helaas wel eentje met de nodige onderbrekingen. Aangezien Senne en Jani verstek moesten laten wegens hun eindejaarsreis, konden we rekenen op U17’ers Anthony en Nils. En maar goed dat zij erbij waren, want we hebben hen hard nodig gehad.

Aanval: Charlotte – Florian – Mirko – Soetkin

15-32 shot dame Sikopi

15-33 inloper Anthony na pas van Mattijs

16-33 shot heer Sikopi

We gaan goed van start met na 3 minuten een 0-3 voorsprong. We hebben de wedstrijd ook volledig onder controle, maar Sikopi slaagt er in de weinige kansen die er zijn, wel in doelpunten om te zetten en brengen zo de bordjes gelijk. Meer nog, hun afwerkingspercentage is in de korte tijdspanne die daarop volgt, zo hoog dat ze zelfs uitlopen tot 7-4. Een time-out brengt gelukkig de kentering aan onze kant. We knabbelen de achterstand weg en nemen definitief de leiding na 19 minuten spelen. Maar dan slaat het noodlot een eerste keer toe. Rik komt onder de paal ongelukkig neer en moet helaas afgevoerd worden. Niet de beste en zeker niet de leukste manier om je laatste jeugdwedstrijd af te ronden. Maar Rik, niet getreurd. Je hebt een prima seizoen gespeeld, we hebben mooie dingen gezien. Je mag echt trots zijn op je jeugd. Je hebt nu alle tijd om je enkel rustig te laten herstellen, zodat je weer helemaal klaar bent tegen het nieuwe seizoen.

Anthony neemt de plaats in van Rik en draait mee alsof hij er altijd gestaan heeft. Hij sluit de eerste helft af met een doelpunt en opent ook de tweede helft met een mooi shot. Knappe prestatie, Anthony! Maar na 6 minuten in die tweede helft slaat het noodlot een tweede keer toe, maar nu aan de andere paal. Ook Mirko probeert in de rebound een duel te winnen en springt. Bij het neerkomen op de voet van een andere speler gaat hij meteen tegen de vlakte en is ook voor hem de wedstrijd gedaan. De zwelling is er meteen en dito pijn ook. De grimas op zijn gezicht zegt genoeg. Mirko, jammer dat ook jouw seizoen zo moet eindigen. Maar ook jij mag heel trots zijn op wat je dit seizoen tussen de lijnen gebracht hebt. We wensen ook jou een spoedig herstel toe!

Nu is het de beurt aan Nils om zijn opwachting te maken bij de U19. En ook hij doet dit met verve. Hij gaat moeiteloos op in het geheel, neemt zijn kansen en scoort ook meermaals. In de tweede helft volgen de doelpunten langs onze kant elkaar trouwens zeer snel op. Ze komen van alle kanten. Sikopi komt nog amper tot kansen en ook de afwerking laat het meer afweten. En zo halen we uiteindelijk de winst met ruime voorsprong binnen. Eindscore 16-33.

En daarmee is het doek gevallen. Na 36 wedstrijden, 686 doelpunten, en 2 keer goud zit het seizoen erop. En wat voor één!!! We hebben enkele mindere momenten gehad, maar vooral heel veel mooie. Dit 12-tal is een groep van getalenteerde korfballers, maar ook van mooie mensen op en naast het veld. Een team dat voor elkaar werkt op het veld en voor elkaar zorgt naast het veld. Jullie vormen een ongelooflijk mooi geheel, waar Boeckenberg enorm trots op kan zijn. U19’ers, jullie zijn absolute toppers!

Maar jullie konden deze topprestaties uiteraard niet alleen neerzetten. Er gaat daarom ook een woord van grote dank uit naar de coaches en ploegafgevaardigde, die jullie begeleid en verder gevormd hebben. Wat hebben zij dit goed gedaan. Wedstrijden werden nauwkeurig voorbereid, beelden geanalyseerd en tactieken uitvoerig besproken. Niets werd aan het toeval overgelaten. Elke speler is verder geëvolueerd en gegroeid tijdens trainingen en wedstrijden. Vingers, knieën, enkels en voeten werden vakkundig getapet. Schouders, ruggen en benen gemasseerd. Bananen aangevoerd indien nodig. De administratie was ook steeds prima in orde. Knap werk van de hele staf! Dank je wel, Jordan, Dennis, Werner en Katrin!

Zoals elk seizoen zijn ook deze keer enkele U19 spelers aan het einde van een tijdperk gekomen. Elfie, Evi, Mado, Mattijs en Rik verlaten de jeugd en maken vanaf volgend seizoen deel uit van de topgroepen van Boeckenberg en Blauw Wit. We willen jullie bedanken voor jullie inspanningen dit seizoen, maar ook doorheen jullie hele jeugd. Jullie zijn één voor één geweldige spelers, op en naast het veld. Jullie hebben doorheen de jaren een mooi parcours afgelegd - voor sommigen met vallen en opstaan (letterlijk én figuurlijk) -, maar steeds met de juiste houding en inzet. Jullie hebben successen gekend, zowel op het veld als in de zaal. Jullie hebben deel uitgemaakt van een fijne groep, waarop ook jullie een stempel gedrukt hebben. Na een top jeugdopleiding bij een club als Boeckenberg zijn jullie nu klaar voor het grotere werk. We wensen jullie veel succes bij de overgang naar de senioren. We zijn ervan overtuigd dat we nog veel van jullie zullen horen en zien. Succes, toppers!

Voor ondergetekende is dit het laatste jeugdverslag. Ook ik sluit een tijdperk af. Het was een waar genoegen de verslaggever te zijn voor deze groep, zowel met beelden als met woorden. Nu kunnen mijn iPad en pen gaan rusten. Ikzelf ga alvast nog genieten van de kruisfinale van onze topgroep op zondag 2 juni om 15h30 op eigen veld. Komen jullie ook?