Veldcompetitie U19 d.d. 8/5/2024: Boeckenberg U19 A – Borgerhout/GW U19 A (13-21)

Na een meer dan geslaagd traject in de bekercompetitie was het tijd om weer te focussen op de eindronde van het veld. Borgerhout/GW had recentelijk kunnen winnen van Vobako, waardoor er nog 3 ploegen kans maakten op de veldfinale, waaronder zij en wij. Maar om überhaupt nog aanspraak te maken op die veldfinale moest deze wedstrijd dus door ons gewonnen worden, moest Borgerhout/GW ook de terugwedstrijd tegen Vobako nog winnen én moest ons doelpuntensaldo strak de hoogte in. Om maar te zeggen dat we het niet meer in eigen handen hadden en dat het uiterst moeilijk was om dit nog te halen.

Onze wedstrijd tegen Borgerhout had eigenlijk zondag na de bekerfinale al moeten plaatsvinden, maar gelukkig ging de tegenpartij akkoord met een verplaatsing naar een avond in de week. Niet de beste optie misschien achteraf bekeken, maar alles was beter dan een wedstrijd de dag na een feestje. Maar zoals wel vaker zijn die avondwedstrijden niet echt altijd ons ding, en al zeker niet tegen Borgerhout. En misschien was er ook wel sprake van decompressie. Hoe dan ook, we trokken aan het kortste eind…

Aanval: Evi – Mado – Mirko – Rik

11-21 shot heer Borgerhout/GW

12-21 inloper Florian op steun van Mira

13-21 shot Florian na pas van Mirko

We zijn prima aan de wedstrijd begonnen. Met 2 inlopers werd de score geopend en na 8 minuten spelen hadden we nog steeds een voorsprong van 2 doelpunten. Maar de weg was uiteraard nog lang. Dankzij de shotkracht van Borgerhout/GW werd de kloof daarna eigenlijk vrij snel weggewerkt. Tot aan minuut 20 konden we mee en stond er 5-5 op het bord, maar dan hebben we de grip op de wedstrijd uit handen gegeven. We slikten 5 doelpunten na elkaar en daarvan zijn we nooit meer terug kunnen komen. Niet omdat we geen kansen meer hadden, integendeel, maar omdat de tegenpartij gewoon beter afwerkte. Waar onze dames wat het scoren betreft nog de bovenhand hadden in de heenwedstrijd, ging de balans nu de andere richting op. De Zebra dames hebben deze keer het verschil gemaakt. Borgerhout/GW was de verdiende winnaar.

Dit was misschien de spreekwoordelijke match teveel. Hoe dan ook, we hebben een absoluut mooi seizoen bij elkaar gespeeld. Iedereen, zonder uitzondering, mag fier zijn op zijn/haar prestatie. Nu rest ons nog alleen een laatste veldwedstrijd op en tegen Sikopi. Laat ons het seizoen afronden met een mooie overwinning op Linkeroever aanstaande zaterdag. Dus U19’ers, nog één keertje knallen!