Verslag Beker : Kwik A - Boeckenberg A : 23 – 28  (10-13)
A: Joppe B (2), Thomas T (6), Tess V (3+s), Amber E (1)

V: Jordan DV (6), Tibo D (5), Lisa VG, Lauren S (4)
Wissels : Seppe C, Rani VH

Scheidsrechters : E. Mertens, T. Van Goidsenhove

Eén constante in deze bekerwedstrijd : regen.  Pluim voor de drainage van het speelveld, die er voor zorgde dat het goed bespeelbar bleef, en gelukkig geen of nauwelijks wind.  Het was niet het weertje dat de supporters enthousiast maakte.  De paraplu’s werden ontstoft en een partytent zorgde voor een droog plekje.  Spelers, scheidsrechters en coaches trotseerden het nat en, afgaande op de score, bleken ze er weinig last van te hebben op een uitschuiver links en rechts na en een glibberige bal af en toe.  De resultaten van onze panters zijn de laatste jaren niet zo sterk in de Beker.  Meestal eindigde het parcours in de kwartfinale, behalve vorig jaar, zodat ik benieuwd was of er opnieuw aanspraak kon gemaakt worden op de ½ finale.

Aanvankelijk gaat de score gelijk op.  Tess opent, Jordan tekent voor nummer 2, waarna Kwik telkens effent.  Met lange aanvallen, vooral door overwicht in de rebound, zetten onze panters de biekes zwaar onder druk.  Dat loont, want er wordt een eerste kloofje geslagen met goals van Amber, Tess en Tibo.  Alhoewel Gert hoopt op de 4 verschil kan de thuisploeg dit een aantal maal voorkomen.  Als ons spel na 5-8 wat slordiger wordt en Kwik door 3 wissels wat meer evenwicht in de rebound heeft gekregen, zien we de voorsprong slinken tot 7-8.  Tijd voor Gert om een time out te nemen en zijn spelers terug op het juiste spoor te zetten.  Gevolg, 4 doelpunten van onze panters worden slechts eenmaal beantwoord, 8-12, meteen het grootste verschil voor de rust.  Kwik vecht terug met dubbele score, maar moet toch naar de droogte van de kleedkamer met een malus van 3 doelpunten.

In de tweede helft zetten onze panters hun tegenstander meteen onderdruk.  De voorsprong wordt uitgebreid naar 5 doelpunten.  Kwik recht de rug en vecht zich terug in de wedstrijd.  Tot op 2 doelpunten, dichter komt de thuisploeg niet.  Daarvoor is de afwerking van Jordan, Thomas, Tibo en Lauren te precies en wordt de verdediging door snelle combinaties afgetroefd.  In het laatste kwart nemen onze panters een voorsprong van 6 doelpunten en een duidelijke optie op de ½ finale.  Het is vanaf dan enkel nog zaak de boel te controleren en na het laatste fluitsignaal van de ref het warme water van de douches op te zoeken.

Een vlotte zege door een vlot scorende ploeg.  Als de schoten op deze manier door de mand blijven gaan, zal dat voor elke ploeg verdedigend een probleem zijn.  Volgens Harm, werd voor onze panters geen enkele vrijworp gefloten, waaruit ik dan moet concluderen dat Kwik een brave ploeg is ?  Soit, het deed nauwelijks ter zake.
Komend weekend gaan onze panters opnieuw op bezoek bij Kwik, ditmaal voor de laatste wedstrijd van de heenronde veld.  Volgende week woensdag start de terugronde tegen Floriant, tevens de laatste wedstrijd voor aanvang van de zaalcompetitie.  Ik wens onze panters “Καλή τύχη”, want ik ga op zoek naar de Griekse zon !