Verslag : Boeckenberg A – Kwik A : 15 - 14  (7-7)
A: Jordan DV (7), Tess V, Lauren S (s), Tibo D (2+s)

V: Amber E, Joppe B (2), Lucas DR, Sterre VDA
Wissels : Dennis DV, Lisa VG (2)

Scheidsrechters : S. De Jonghe, T. Kolmus

Niet bepaald vrolijke gezichten tussen en naast de lijnen.  De wind joeg iedere glimlach weg.  Korfballen in windvlagen tot 70 km/u is niet bepaald gemakkelijk, laat staan geliefd.  Gelukkig bleef het de hele wedstrijd droog.  Op het veld niet veel verschillen tegen vorige week, behalve dat Lucas terug zijn plaats inneemt en dat Sterre start in plaats van Lisa.  Met de kruisfinale in de pocket besluit Gert te roteren in de resterende wedstrijden.

Met maar een kant van het veld te gebruiken, is het moeilijker combineren en lastig om gericht naar doel te schieten.  Vanuit het achterveld raakt Tibo als eerste de binnenkant van de mand.  Ook Jordan lukt hierin.  We zijn 6 min. ver en het zal nog 6 min. duren voor Joppe doel nummer 3 door de mand krijgt.  De volgende aanval scoort Kwik tegen Tibo, die zich quasi onmiddellijk wreekt.  Maar vanaf dan stokt onze aanvalsmachine, waarvan de bezoekers profiteren om langzaam aan gelijk te maken.  Een time out van Gert verandert daar jammer genoeg niks aan.  Met nog een 10 min. te gaan wordt het 4-4.  Vier min. later schiet Jordan zijn ploeg terug op voorsprong.  Deze om en om wordt nog tweemaal herhaald om de ruststand te bereiken.

De Biekes komen sterk uit de kleedkamer en scoren snel 2 doelpunten.  Een inloper en een schot van Jordan zorgen voor de gelijke stand, waarna Lisa op het veld komt ipv. Amber.  Gert zoekt meer schotkracht.  Opnieuw komt Kwik twee doelen voor.  Nu zorgt een schot van Jordan en een stip van Tibo voor de gelijke stand.  De bezoekers scoren direct een wegtrekker uit de korf, onmiddellijk gecounterd door Lisa uit schot.  In het eerste kwartier van de tweede helft is er bijna zoveel gescoord als in de hele eerste helft.  Tussen 2 stippen tegen Joppe in – allebei gemist overigens – schiet Jordan zijn ploeg terug op voorsprong.  Tegen Joppe wordt het dan toch gelijk.  Gert brengt Dennis ipv. Lucas.  Drie minuten later zet Lisa een vrijworp om.  Terwijl de minuten wegtikken regeert Jordan in verdediging.  Onze aanvallers slagen er niet om te scoren.  Met 6 min. op de klok wordt het opnieuw gelijk tegen Jordan, die na de vakwissel dadelijk tegen scoort.  Gert neemt een time out.  Geduldig aanvallen, juiste schotkeuzes, geen balverlies zijn de opdrachten.  Iets wat niet 100% lukt.  Gelukkig ook niet bij de tegenstander.  Het eindsignaal van de scheids brengt de bevrijding.

Geen gemakkelijke wedstrijd, daar was iedereen het over eens.  Maar wat een prestatie van Jordan !  En dan heb ik het niet enkel over de 7 doelpunten die hij zelf scoorde.  Hij dirigeerde zijn vak, en daarmee misschien wel de hele ploeg, naar de overwinning.  Petje af !
Volgende week komt AKC/Luma op bezoek, dat afgelopen weekend de punten pakte tegen Floriant.  Hierdoor hebben we nog een puntje nodig om absoluut zeker te zijn dat we van de kruisfinale een thuiswedstrijd maken.  Dat kan evt. tegen AKC/Luma en moet zo nodig tegen Leuven.  Trouwens de match tegen AKC/Luma gaat ook nog ‘ns over de eerste plaats in de rangschikking.  Genoeg spankracht om de pantersupporters in grote getale naar het Sportcenter te lokken ?