Veldcompetitie U19 d.d. 27/4/2024: Vobako U19 A – Boeckenberg U19 A (19-14)

Het koude weer heeft eindelijk plaats gemaakt voor betere temperaturen en ook de zon was afgelopen zaterdag van de partij. Een mooie dag dus om naar de Kempen te rijden en Vobako voor de laatste keer dit seizoen partij te geven, voor sommigen ook meteen de laatste keer in hun jeugd. De recente verlieswedstrijd op eigen terrein indachtig wisten we dat het beter moest dan toen. We keken dus uit naar meer dynamiek en gretigheid, en ook een betere afwerking. Aan het eerste alvast geen gebrek deze keer en bij de afwerking helaas net iets te veel pech.

Aanval: Mado – Mira – Mirko – Senne

18-13 inloper Mattijs op steun van Soetkin

19-13 vrijworp heer Vobako na fout op dame

19-14 shot Evi na pas van Mado

Zoals wel vaker tegen Vobako begon ook deze wedstrijd in evenwicht. Na 4 minuten stonden er evenveel doelpunten op het scorebord. Beide ploegen hadden er duidelijk zin in. Dan verschijnt er een magisch deksel op onze korf, want we krijgen de bal er niet meer door. Kansen in overvloed, mooie kansen ook, maar pas een volgend doelpunt na 12 minuten spelen. Vobako maakt weer gelijk en dit haasje-over herhalen we dan nog eens. Vervolgens weer 10 minuten veel kansen, maar geen doelpunten. Pas 5 minuten vóór rust vallen er nog ballen door de mand, helaas maar eentje aan onze kant en drie bij de tegenpartij. Dus gaan we de rust in met een 7-5 achterstand, maar er is nog niks verloren.

Vobako opent de score in de 2e helft en wij zetten de achtervolging in. Ondanks mooi korfbal geraken we maar niet gelijk. Een aantal ballen draaien helaas ook uit de korf, waardoor we na een kwartier tegen een 12-8 achterstand aankijken. Toch geven we ons niet gewonnen. We blijven de korf verder bestoken en dat loont ook. Na 24 minuten hebben we eindelijk de aansluitingstreffer te pakken en staat het 13-12, maar helaas kunnen we niet verder doorduwen. Een dekselse topspits bij Vobako gooit in het 2e deel van de 2e helft zo goed als alles binnen, ook van aan de zijlijn en daar kan je gewoon niets tegen doen. Hij schrijft uiteindelijk 7 doelpunten op zijn rekening in slechts 25 minuten tijd. En zo moeten we ondanks het grote aanvallende overwicht van onze toppers helaas de winst aan Vobako laten.

Maar niet getreurd, het is nu uitkijken naar de bekerfinale van volgende zaterdag. Bij deze een oproep aan alle Boeckenberg en Blauw Wit supporters om tegen 17h af te zakken naar Temse om onze U19’ers een hart onder de riem te steken. Zij nemen het op tegen Kwik en zo krijgen we een herhaling van de zaalfinale. Twee topploegen tegen elkaar, dat kan je niet missen. Hopelijk kunnen we een 2e titel binnenhalen. Fingers crossed!