Verslag : Vobako A - Blauw Wit A : 29 - 23 (13-6)
V1: Jelle - Imke - Kobe- Evy
V2: Tobias - Elfi - Lander - Ana
Wissel : Mirko
Scheidsrechters : R. Dardenne, D. Van den Bergh
Voor de laatste wedstrijd van het seizoen trok Blauw Wit in de richting van de bossen voorbij Herentals, voor de confrontatie met Vobako. Voor onze Panters stond er sportief niets meer op het spel, aangezien het behoud al verzekerd was. Vobako daarentegen moest nog vol aan de bak, met het oog op de kampioenstitel.
Onder een bloedhete zon werd het een warme namiddag, al konden de supporters gelukkig rekenen op voldoende verkoeling en frisse versnaperingen naast het terrein.
De wedstrijd zelf kan kort samengevat worden: Vobako schoot zowel bij de start van de wedstrijd, als meteen na de rust bijzonder scherp uit de startblokken en sloeg telkens een kloof. Blauw Wit liet zich echter niet doen, temperde het enthousiasme van de thuisploeg en knokte zich telkens terug tot een aanvaardbare stand op het scorebord. Bovendien zag de zijlijn met plezier wat het al langer wist: Mirko maakte zijn debuut bij de eerste ploeg en deed dit meer dan voortreffelijk.
Blauw Wit kan terug kijken op een sterk seizoen, waarin vaak aantrekkelijk en fel bevochten korfbal op de mat werd gebracht. Deze inzet en strijdlust resulteerden uiteindelijk in een verdiend behoud in de Promoklasse, zowel op het veld als in de zaal.
Daarnaast was het ook een bijzonder bewogen seizoen, met heel wat “extra-sportieve" uitdagingen. Pas na de feestdagen keerde de rust binnen de ploeg terug en kwam het echte DNA van de groep opnieuw naar boven. Op zulke momenten bleek opnieuw hoe sterk én belangrijk de clubwerking is. Wanneer het nodig was, stak iedereen de handen uit de mouwen om de ploeg én de club samen vooruit te helpen.
Een welgemeende dankjewel aan het sterke SMT en de trainers “van dienst” Dennis, Jacky, Patrick en Niels voor hun hulp, inzet én engagement.
Trotse Zijlijn & tot het volgende seizoen...
