Verslag : Boeckenberg A – Kwik A : 22 – 13 (10-5)
A: Tine P, Tibo D (4), Lisa VG (1), Lucas DR (3)
V: Tess V (1), Thomas T (3), Nikki S (4), Joppe B (4+s)
Wissels : Dennis DV (1)

Scheidsrechters : N. Pekaar, T. Vlaminckx

De supporters zaten met twee vragen : vanwaar de plotse ommekeer in de wedstrijd tegen Borgerhout ?  En belangrijker : krijgen we een vervolg op die sprankelende tweede helft.  Jordan was niet beschikbaar, daardoor kwam Lucas in zijn plaats.  Dat had ook een kleine verschuiving voor Joppe tot gevolg, die naar het vak van Thomas overgeheveld werd.  Naar de kwaliteiten van Kwik was het raden en de uitslagen tot nu toe gaven hierover geen uitsluitsel.  Dat de biekes au sérieux moeten genomen worden, staat buiten kijf.

De bezoekers openen de score.  Lucas prikt meteen tegen, waarna een schot van Thomas, een vrijworp van Nikki en een tweede schot van Lucas meteen de tendens zetten.  Het is overigens niet alleen aanvallend dat onze panters de boventoon voeren, verdedigend maken ze het de topschutters van Kwik zeer moeilijk.  Na een strafworp scoort Joppe zelf tweemaal : de eerste uit rebound, de tweede van op de stip na fout op zijn rebound.  Kwik plooit niet en prikt tweemaal tegen, waarna mits een aantal wissels Joppe de langere heer tegenkrijgt uit het andere vak.  Ondertussen heeft hij laten zien dat hij van verder ook de mand vindt.  Nikki sluit de wissels af met een schot uit het achterveld, 8-4.  Tijd voor een time out van Kwik.  De wedstrijd zit dan al 4 min. in een impasse en die zal daarna nog even lang aanhouden.  De speler tegen Joppe komt slecht neer en moet vervangen worden met een enkelblessure.  Lisa mist in die periode een stip.  Lucas kijkt wegens aanhoudend protest tegen een groene kaart aan.  Dennis komt hem vervangen.  Een wissel die in de loop van de tweede helft meermaals zal herhaald worden.  Misschien heeft deze spelfase de wedstrijd terug in gang gezet.  In de laatste minuut schieten Tibo en Thomas raak, die net daarvoor een schot incasseerde.

Na een gemiste stip, zet Kwik de tweede wel om.  Lisa en Tibo vergroten de voorsprong tot 6 stuks.  Thomas mist van op de stip de kans op 7.  De biekes nemen er twee terug.  Dennis stopt de remonte, hij staat net terug tussen de lijnen.  Kwik pakt er eentje terug van op de stip en mist er ook een.  Joppe – opnieuw van onder de korf-, Tess en Lucas – op schot – zorgen voor een comfortabele voorsprong.  De bezoekers geraken niet uit de wurgende greep van onze verdediging, al hebben ze een paar maal pech als een bal uit de mand draait of botst.  Enkel een stip kunnen ze omzetten, waarna ze opnieuw drie treffers tegen krijgen.  Zo komt de maximale voorsprong op het bord, 19-10.  In de laatste 8 minuten kabbelt de wedstrijd naar zijn einde, met evenveel doeltjes van beide partijen.  De laatste is een inloper van Nikki, die net was komen klagen over pijn in de knie ?

Het mag herhaald worden : vooral verdedigend werd deze match gewonnen.  Opvallend daarbij de knappe prestatie van Nikki die Liesbeth B op een doeltje hield en zelf viermaal scoorde.  Maar ook Thomas en Tine en Lisa die de andere topscoorders vrijwel aan banden legden.  De voortzetting na de wederopstanding tegen BGW is hiermee een feit.  En de supporters hopen op meer, op continuïteit.  Te beginnen volgende week als AKC op bezoek komt, steeds geladen wedstrijden.  Proficiat.