Zaalwedstrijd U19 d.d. 20/11/2022: Boeckenberg A - Voorwaarts A (13-9)

Na een mooie start in de zaalcompetitie verwelkomden we op de 2e speeldag Voorwaarts in onze thuisbasis. We hebben deze ploeg al eens ontmoet tijdens de veldcompetitie. Het was toen een vrij evenwichtige wedstrijd, alleen onze afwerking was nog ondermaats. Vorige week in de Kempen wisten we de mand goed hangen. Zou dat dit weekend ook in Deurne het geval zijn?

Aanval: Elfie – Jander – Mado – Rik

12-8 shot heer Voorwaarts

13-8 shot Jander na pas van Elfie

13-9 shot dame Voorwaarts

We wisten aanvankelijk niet alleen de mand niet hangen, we vonden ook elkaar niet echt goed. De eerste helft van deze wedstrijd was geen U19 waardig. We konden wel voldoende kansen afdwingen, maar de afwerking liet het afweten, gelukkig aan beide kanten. Eén van beide vakken draaide niet, er was te weinig beweging en onvoldoende communicatie. Het grootste probleem was echter een hele resem slechte passen, waardoor we telkens de bal kwijt waren. Ook enkele wissels bij beide ploegen na 18 minuten brachten nog geen verandering.

Pas na 5 minuten in de 2e helft en een extra wissel zag je de dynamiek veranderen en begonnen we eindelijk weer te scoren. Maar ook Voorwaarts gooide de bal door de mand. Het was nu zaak om hen voor te blijven en dat deden we, mede dankzij uitstekend reboundwerk. Na 11 minuten stonden we 3 goals voor en die voorsprong hebben we met succes kunnen behouden en zelfs verder uitdiepen, waardoor we uiteindelijk toch met de winst konden gaan lopen. En dat is mooi, ondanks deze mindere wedstrijd. Niet getreurd, hier moeten we lessen uit trekken en er volgende week weer volop tegenaan gaan. De weg is nog lang...