Verslag : Boeckenberg A – Voorwaarts A : 19 – 30 (9-17)
A: Tess V(2), Jordan DV (2), Tibo D (1), Lisa VG (3+2s)
V: Tine P, Joppe B (1), Thomas T (5+s), Nikki S (1)
Wissels : Lucas DR, Lauren S (1)

Scheidsrechters : B. Wouters, T. Vangoidsenhoven

Voor de eerste thuiswedstrijd zaten er toch al wat meer pantersupporters op de zitjes in de tribune.  Wellicht nieuwsgierig naar wat onze ploeg op het veld zou leggen, na de zwakke opener tegen Riviera/Deurne.  Geen wijzigingen in de ploeg overigens.  Nieuwigheidje voor de afwezigen van vorige week : de fysieke opwarming onder leiding van Niels.

Alle wedstrijden van Top en Promo senioren dit weekend werden gestart met een minuut stilte ter nagedachtenis van Karin Bulens, moeder van onze voorzitter Sarah Cordon.

Jordan opent de score in de eerste aanval.  OK.  Het antwoord van Voorwaarts laat iets op zich wachten, maar rolt daarna als een tsunami over onze panters.  Gedurende het eerste kwartier bieden ze nog weerstand.  Het gaat van 1-4 na 9 min. naar 3-7.  Dan zet Voorwaarts het vizier helemaal op scherp en knalt in de laatste 10 min. van deze helft de bal 10 maal door de mand.

De tweede helft brengt voor onze panters geen verbetering.  Nog voor halverwege noteer ik tweemaal het grootste verschil van 12 doelpunten, 10-22 en 12-24.  Een korte opflakkering van onze panters brengt dat terug tot 9.  Voorwaarts laat er geen twijfel over bestaan : zij zijn heer en meester.  Doelpunt nr. 30 vlak voor het eindsignaal wordt met groot enthousiasme onthaald.

Een team dat afwerkt aan 30% zal voor elke tegenstander een groot probleem zijn.  Vooral ook omdat het samenspel van Voorwaarts in aanval bijzonder vlot was, in combinatie met een sterke rebound in aanval en verdediging.  Langs onze kant niks daarvan.  Het was dikwijls zoeken naar een bereikbare medespeler met veel balverlies en een schotaanvallen tot gevolg.  Er is werk aan de winkel om hier spoedig verandering in te brengen.

Voor de geïnteresseerden : het, naar mijn mening, redelijk bescheiden wedstrijdverslag van Voorwaarts zelf kan je onder deze link lezen.