Na vier weken geen korfbal omwille van de Paasvakantie konden we eindelijk terug het veld op. Maar als je dan meteen moet aantreden in de halve finale van de Beker Van België zonder enig wedstrijdritme is dat natuurlijk niet zo evident. Een halve finale tegen Putse, een ploeg met echt veel lengte, zowel aan dames- als aan herenkant. Een ploeg waar we op het veld een keer van verloren hebben, in de zaal een keer van gewonnen hebben, en zowel op het veld als in de zaal gelijk hebben tegen gespeeld. Het kon dus alle kanten uitgaan en beloofde een spannende wedstrijd te worden. Maar onze U17 panters waren er absoluut klaar voor. Zij werden aangevuld met Mado en Lukas, waarvoor alvast een dikke merci. En ook Jani was van de partij op de bank om zijn collega's aan te moedigen.

Boeckenberg U17 A

12-12 shot dame Putse

13-12 inloper Mado op steun van Mattijs

14-12 shot Mattijs na pas van Aiko

We begonnen gretig en sterk aan de wedstrijd. We kwamen al vrij snel 2-0 voor en zetten een prima verdediging neer. Het duurde maar liefst 4,5 minuut vooraleer Putse de eerste keer de mand kon raken. Na een eerste time-out konden we tot 4-1 uitlopen en het werd ook nog 5-2. Maar stilaan vocht Putse zich terug in de wedstrijd en zo gingen we uiteindelijk de rust in met een 6-6 gelijke stand.

Na de rust speelden we lange tijd haasje-over. Wij scoorden eerst, maar telkens kon Putse tegenprikken, weliswaar telkens met shots vanop grotere afstand. Na 15 minuten in de 2e helft moesten we helaas een kloofje voor Putse van 2 doelpunten toestaan. Maar zoals steeds konden onze toppers de kalmte bewaren. Het duurde dan ook niet lang of de bordjes hingen weer gelijkMeer nog, we kwamen opnieuw op voorsprong. Putse kon na 21 minuten spelen nog een laatste keer scoren. Maar dan vonden onze panters dat het genoeg geweest was en legden ze de wedstrijd in een definitieve plooi met nog 2 doelpunten. En zo werd het uiteindelijk 14-12 en was de zege een feit.

Deze overwinning smaakt zoet en is de kers op de taart na een moeizaam seizoen, met veel pech, maar vooral met niet aflatende inzet van spelers die heel wat kwaliteiten hebben en waarvan we in de toekomst zeker nog gaan horen. Een dikke proficiat is hier aan de orde. Knap werk van iedereen!

De finale gaat volgende zaterdag 30 april om 16h door op de velden van Spartacus en dit tegen Vobako. Bij deze een oproep aan alle Panters en sympathisanten om onze U17'ers te komen aanmoedigen in blauwe outfit. Vobako staat met maar liefst 4 jeugdploegen in de finale van de Beker van België, wat absoluut knap is. Het oranje-zwarte leger zal dus groot zijn. Laat ons proberen daar een even grote blauwe achterban tegenover te stellen. U17'ers, we wensen jullie alvast heel veel succes!

Banner Boeckenberg