Verslag : Benfica - Boeckenberg : 19 - 32 (5 - 14)
A: Sanne P (2), Nikki (1), Nick (11), Yannik (1)
V: Jolien H (2), Karen VC (1), Jeff C (1), Jesse DB (7+5s)
Wissels : Matthi D (1), Glenn G

Deze Portugese ploeg is ondertussen een vertrouwde tegenstander geworden. De laatste ontmoeting in Papendrecht wonnen onze panters met ruim verschil. De wedstrijd vandaag diende als testparcours voor morgen, de finale, tenminste als alles zijn normale gangetje zou gaan. Davor testte tijdens de opwarming en de resultaten waren bevredigend. Ook de schouder van Jesse was onder de kundige handen van Niels hersteld.

Het enthousiaste Benfica poogde door een laag wedstrijdritme en achterverdedigen onze panters uit hun normale doen te krijgen. Ze starten in ieder geval met een puntje in het krijt als Yannik in de eerste aanval een rebound bevecht en wint. De vrije Sanne kan hiervan onder de paal profiteren. Met een inloop-haak-jumper scoort Nick zijn eerste en doet zo de vakken draaien. Voor een fout op Jeff kan Jesse er met een stipje nog eentje bij doen. Dan stokt de machine, voldoende voor onze tegenstander om in de wedstrijd te komen met een schotje tegen Sanne vanuit het achterveld en een schot tegen Jesse. Nick mikt nummer 2 binnen, maar de Portugezen blijven aandringen uit vrijworp. Even de druk er op, vooral door de achterverdediging tegen de tegenstander uit te spelen. Nick schiet raak en Yannik volgt. Hij glijdt na de vakwissel weg op de stoffige en daardoor gladde parketvloer, komt zo ongelukkig in contact met zijn tegenstrever en verzwikt zijn knie. Alweer werk voor Niels. De spuitbus brengt onvoldoende soelaas. Yannik probeert nog wel, maar de volgende aanval moet hij het veld verlaten. Brute pech. Matthi komt in zijn plaats. Na een strafworp voor en omgezet door Jesse, 8-4, neemt de coach van Benfica een time out. De score gaat daarna in een ruk naar 12-4, een score die rust in de gelederen moet kunnen brengen. Het verschil wordt zelfs groter als na, een mislukte onderschepping van Jeff, een schot van Nick en een strafworp van Jesse de ruststand vastleggen.

In de tweede helft verlaat Benfica het achterverdedigen, alhoewel ze starten met een doelpunt uit het achterveld als Nikki zich vastloopt op het blok onder de korf. Nick brengt in 2 aanvallen het verschil op 10. Reden om ons op de bank even achteruit te zetten. Dit is binnen, ja toch ? Benfica heeft dat niet zo begrepen en plaatst een remonte. De achterstand wordt verkleind tot 18-12, enkel Jesse kon een doeltje scoren. Desondanks begint de coach van Benfica te wisselen. Een beetje raar op deze moment. Onze panters herpakken zich en trekken het laken definitief naar zich toe. De remonte wordt niet enkel gestopt, eigenlijk door een beetje een klungelige vrijworp omgezet door Jesse, de bal vliegt vervolgens vlot door de mand. Ook nu neemt de coach van Benfica - de stand is ondertussen 25-12 - een time out, ditmaal om deze vloedgolf te onderbreken. Onze panters blijven echter scoren. Als Jesse met iets minder dan 5 min. op de klok nummer 30 door de mand schiet, hopen we zelfs op een 35'er. Het is integendeel Benfica dat iets terug komt in de score. Jolien schiet het laatste doelpunt binnen.

Ondanks de hoge score geen tevreden gezichten na de wedstrijd, niet bij de spelers en ook niet bij een aantal supporters. Terecht ? Ach, de kansen waren er voor iedereen, enkel niet iedereen kon ze omzetten. Vooral als er dan toch veel doelpunten gescoord worden, blijf je als speler op je honger zitten. Dat is niet leuk en het spel en de combinaties lijden daar onder. Langs de andere kant staat dat cijfer 32 wel op het bord. Eentje dat we lang niet in alle wedstrijden bereiken. Dus morgen draaien we gewoon de knop om. Aan Luc en Tim om de spelers te helpen focussen, zodat we met ons allen een spannende wedstrijd kunnen beleven. En wie weet wordt de droom eindelijk realiteit. De talrijke supporters, een leger van boven de 70 panters, is er in ieder geval klaar voor. Zij hebben reeds uitgebreid en met succes geoefend. Ik ben eens benieuwd : zouden de PKC'ers hun blaasinstrumenten hebben meegebracht ?

PS.: Voor ik het vergeet wil ik hier alvast Marco Spelten van Actiefotografie bedanken voor de spoedbestelling van de schitterende foto's, te bekijken via de home page van onze website