Verslag : Boeckenberg A - Kwik A : 15 – 16  (7-7)
A: Thomas T (4+2s), Nikki S (2), Lisa VG, Joppe B (1)

V: Tibo D (1), Tine P (1), Jordan DV (1), Tess V (1)
Wissels : Lauren S (1), Dennis DV (1),

Scheidsrechters : N. Pekaar, T. Vlaminckx

Wat een drukte op het Boeckenberg Sportcenter !  Lokte de zon zoveel supporters naar deze wedstrijd ?  Ja, want de Kwik-aanhang was nadrukkelijk aanwezig, en neen, want de dansgroep DanceAlicous trok met haar jaarlijkse show in de sporthal 300 toeschouwers.
De bekerfinale voetbal hield heel wat supporters gekluisterd in de Foyer.  Rond het speelveld, langs de graskant verschenen voor het eerst terug de tuinstoelen gevuld met mensen in topjes, T-shirt en shorts.  De zon deed zijn werk, zowel naast als op het veld.  Die eerste warmte na de winter die voel je.
Met Joppe terug in het land, vertrekt onze ploeg au grand complet, in de vertrouwde opstelling.

De eerste 5 min. zijn vrij evenwichtig.  Thomas opent de score, Kwik prikt tweemaal tegen waarna Tine er voor zorgt dat de vakken terug in de beginopstelling staan.  Vervolgens mist Kwik 3 stippen op rij !  Twee schoten van Thomas zorgen daarna voor een 4-2 voorsprong.  De Biekes blijven echter aandringen.  Tibo countert een overname op inloper tegen Lisa, Thomas doet dit na een schot tegen Tess.  Jordan heeft verzorging nodig na een tik tegen de achterkant van de dij.  Hij mist de kans vanop de stip om de 2 verschil te behouden.  Met nog een klein kwartier op de klok zorgt een vrijworp van Kwik voor de gelijke stand.  Nikki zorgt met een schot opnieuw voor een voorsprong.  De warmte doet haar werk.  De vermoeidheid slaat toe bij beide ploegen.  De foute passes en balverliezen stapelen zich op.  Johannis neemt een time out in een poging om de boel terug op gang te krijgen.  Kwik wisselt de heer tegen Jordan, die op 3’40” het doelpunt van de ruststand incasseert.

De bezoekers komen het best uit de kleedkamers.  In 10 minuten tijd, waarin enkel Thomas een stip kon omzetten, nemen ze een voorsprong van 4 doelpunten, 8-12.  Johannis had intussen Lauren ingebracht in de plaats van Tess, die in het andere vak Lisa vervangt.  Een strafworp van Thomas luidt de remonte in, die in eerste instantie moeizaam verloopt.  Pas 4 min. later doet Joppe de vakken draaien, 10-12.  Ook Thomas krijgt verzorging.  Beide coaches proberen met wissels het laken naar zich toe te halen.  Johannis neemt zijn tweede time out, voor hij Dennis in aanval inbrengt inde plaats van Jordan, die wat last blijft hebben van zijn dij.  Plots lukt het : een schot van Dennis, gevolgd door eentje van Lauren en een vrijworp van Nikki.  Jammer, Nikki mist een stip voor 14-12.  De volgende aanval wordt het voor de zoveelste maal gelijk.  Ondertussen zijn de gemoederen van beide teams en hun supporters behoorlijk verhit geraakt.  Oorzaak : enkele tegenstrijdige beslissingen van de scheidsrechters die het laatste kwartier bovendien een onzekere indruk maken.  Naarmate de tijd verstrijkt en de score gelijk blijft opgaan, stijgen de protesten zowel in aantal als in decibels.  Jordan, al sedert de 12-12 terug tussen de lijnen ipv. Dennis, lukt een inloper.  Iets later wordt hij terug vervangen door Dennis.  De dij bezorgt hem te veel last.  Ook de coach van Kwik wisselt voortdurend de heren.  Een strafworp tegen Joppe en een inloper tegen Lauren brengen de bezoekers op voorsprong.  De laatste 2 min zijn net ingegaan als een inloper van Tess de stand in evenwicht brengt.  De volgende aanval krijgt ze een schot tegen, 15-16.  Hoe lang nog ?  Door de vele onderbrekingen is het moeilijk dit te weten.  Met waarschijnlijk luttele seconden op de klok, gaat Dennis voorbij zijn tegenstander en legt de bal in de korf voor hij kan overgenomen worden door de toesnellende heer van Kwik.  De scheids beslist het doelpunt niet toe te kennen wegens verdedigd.

De bestorming van de scheidsrechters en de daaropvolgende chaos kan ik niet beschrijven.  Als scheidsrechter heb ik zelf ervaring wat wedstrijddruk teweeg kan brengen.  In deze wedstrijd zag ik echter gebeuren wat ik al langer vreesde : twee scheidsrechters die herhaaldelijk een tegengestelde beslissing namen.  En er vervolgens alles aan deden om dit nogmaals te voorkomen.  Ik zag de onzekerheid in de leiding sluipen.  Wat uiteindelijk leidde tot een, naar mijn mening, volkomen foute beslissing om de inloper van Dennis niet toe te kennen.  Bijzonder jammer, want de impact op de rangschikking is enorm.
Langs de andere kant worstel ik met de vraag of het tot deze situatie had mogen komen.  De laatste wedstrijden hebben aangetoond dat onze panters in een dip zitten.  Met het einde van de competitie in zicht, zal het moeilijk worden om zich terug op te laden en een kruisfinaleplaats te veroveren.  Afspraak volgende week zondag thuis tegen AKC, dat op vrijdagavond de topper tegen Floriant speelt.