Verslag : Borgerhout/WG - Boeckenberg A : 11 – 19  (4-11)
A: Jordan DV (4), Tibo D (2), Lauren S (1), Lisa VG (2)

V: Joppe B (2+s), Thomas T (2), Nikki S (4), Tess V (1)
Wissels : geen

Scheidsrechters : R. Dardenne, B. Wouters

De heruitgave van de zaalfinale ging door in totaal andere omstandigheden.  De regen voor en tijdens de wedstrijd maakte veld en bal slipperig.  Zou dat het resultaat beïnvloeden ?  Voor aanvang zag ik veel bedrukte gezichten bij de spelers, veroorzaakt door de kille nattigheid.  Gelukkig was er niet al te veel wind.  Door de kwetsuur van Tine diende Johannis zijn opstelling lichtjes aan te passen.  Lauren kwam in haar plaats en Lisa en Tess wisselden van vak.
Voor aanvang een minuut stilte uit respect voor de vader van Jurgen Vergaert, speler van Floriant, die ’s ochtends dodelijk werd aangereden op het parcours van Luik-Bastenaken-Luik.

Meer dan 6 minuten duurt het voor de eerste bal door de korf gaat : een schot van Jordan.  De omstandigheden hebben duidelijk invloed op het spel.  Ook het korte verdedigen van beide ploegen doet zijn duit in het zakje.  Zo kennen de scheidsen een schot tegen Thomas niet toe wegens verdedigd, maar de volgende aanval is het toch wel prijs.  Thomas wreekt zich, waarna BGW een stip mist.  Nikki en Tibo diepen de voorsprong uit.  Nadat Nikki een omdraaier uit steun tegenkrijgt, scoort ze zelf tegen.  BGW mist een tweede stip, maar niet de derde die 2 aanvallen later komt.  Na schoten van Lauren en Tibo staan onze panters halverwege 4 doelpunten voor.  Dat verschil wordt, ondanks een schot tegen Tibo in de volgende aanval, daarna enkel maar groter met schoten van Nikki, tweemaal Lisa en Joppe.

Na de rust en het openingsdoelpunt van Joppe zetten de zebra’s een kort tegenoffensief in, even onderbroken door een time out van Johannis.  Dichter dan 5 doelpunten verschil komen ze niet.  Bij gebrek aan een accurate afwerking hebben ze het heel lastig met de voortdurende korte verdediging van onze panters.  Ongeveer halverwege schiet Thomas 8-16 op het scorebord en is de wedstrijd duidelijk gespeeld.  Iedereen lijkt dan al te verlangen naar de warmte van het clubhuis.  De strafworp die Thomas op het einde tegenkrijgt vraagt om een studie van het snijden rond de steun om de paalpositie in te nemen.  Zoals de meeste scheidsrechters in TOP en Promo verlangen, houdt Thomas zijn arm omhoog als hij zijn tegenstander volgt, anders wordt er niet gefloten voor gesneden bij een doelpoging door de speler die de paalpositie inneemt.  In dit geval geeft op dat moment de dame een pas naar een medespeler in het voorvlak en wordt dit beoordeeld als ongeoorloofd hinderen.  Geen discussie gezien de score (10-18) en nog minder als de thuisploeg voor de derde maal mist van op de stip.

Twee gemakkelijke punten na een wedstrijd met weinig beleving.  Daar zat het weer voor veel tussen en de onmacht van BGW om de zuur verdiende kansen af te werken.  Knappe prestatie van onze panters.

In de andere matchen hadden AKC/Luma en Kwik geen problemen met Meeuwen en Putse.  Deze laatste teams zullen op 3/05 uitmaken wie rechtstreeks degradeert en wie de runner up-wedstrijd speelt.  Floriant haalde het nipt op Voorwaarts en behoudt zijn koppositie in de rangschikking.  Daaronder wordt het drummen voor de finaleplaatsen.  Als onze fanions nu donderdag de punten halen tegen Meeuwen wippen ze over Borgerhout/GW naar plaats 3 tot op 1 punt van AKC/Luma.  De laatste 3 wedstrijden van AKC (Floriant, Boeckenberg, Voorwaarts) lijken me iets zwaarder dan die van onze panters (Kwik, AKC, Putse).  De match tegen onze zaalgenoten zal doorslaggevend zijn voor het behalen van de tweede stek in de rangschikking en de daarmee gepaard gaande thuiswedstrijd in de halve finale.