Verslag : Boeckenberg A – Putse A : 29 – 16 (16-6)
A: Tine P (4), Joppe B (3), Thomas T (4), Nikki S (3)
V: Tess V, Jordan DV (5), Tibo D (6), Lisa VG (1)
Wissels : Lauren S, Rani VH, Lucas DR (3)

Scheidsrechters : D. Mertens, K. Meeus

Zoals eerder geschreven was de wedstrijd tegen Putse het toegangsticket tot de kruisfinale.  Bij de spelers heerste er een beetje zenuwachtigheid, bij de supporters eerder een vorm van afwezige gerustheid.  De tribune was mager gevuld, wat er op kon wijzen dat er veel naar de live streams wordt gekeken of dat de koers meer aantrek had dan korfbal.  Spijtig, want ze misten een bij wijlen wervelend Boeckenberg.

Dat ondervinden de spelers van Putse aan de lijve.  Het tempo ligt hoog en zij hebben moeite om mee te draaien.  Na 2 rake schoten Thomas is de eerste van vele vakwissels een feit.  Het tweede aanvalsvak heeft in de eerste helft wat moeite om de mand te vinden, zodat de bezoekers af en toe een doeltje kunnen meepikken.  Als Nikki door een misverstand bij de tegenstander de bal kan recupereren volgen er 2 vluchtpassen en een schotje voor het mooiste doelpunt van de wedstrijd, 5-1.  Naar de rust toe wordt Lisa, die zich onwel voelt, vervangen door Nikki – verhuisd van vak -, waarvoor Lauren in de plaats komt.  De ruststand spreekt boekdelen.

In de tweede helft krijgen we hetzelfde spelbeeld.  In de laatste 10 min. worden de verdedigende teugels ietwat gelost, waardoor Putse nog wat goaltjes kan meepikken en zo de schade op het scorebord enigszins beperken.  De pantersupporters zijn dan al gestart met handgeklap om onze aanvallers er toe te bewegen die dertiger te scoren.  Lucas draagt zijn steentje bij door in de 5 min. speeltijd die hij krijgt driemaal te scoren.  Helaas het treintje stopt aan halte 29.

In een van hun betere wedstrijden behaalden onze panters een vlotte overwinning tegen een overspeeld Putse.  Of dit een waardemeter is voor wat de volgende weken komen ?
Voorwaarts hield de punten thuis tegen AKC/Luma waardoor de 4 finalisten gekend zijn.  Raar genoeg kunnen de wedstrijden van volgend weekend, nl. Floriant-Boeckenberg en Borgerhout/GW–Voorwaarts reeds een voorproefje zijn van de kruisfinales.  Daar kan verandering in komen als onze panters winnen van Floriant en de zebra’s van Voorwaarts.