Verslag : Blauw Wit A – Temse A : 14 - 26  (6-10)
A: Ruben (2), Lotte (2+s), Lander (2), Riet
V: Jelle (2), Nicky, Jan (1), Imke (4)
Wissels : Zoë

Scheidsrechter : H. Van Hellemont, M. Jacobs

Met de kersverse kampioen in Promo op bezoek heerste er bij Blauw Wit eigenlijk weinig hoop op punten.  Nochtans lieten de bezoekers enkele sterkhouders aan de kant, maar coach Terrence had zijn skilatten toch een dagje vroeger dan voorzien al opgeborgen.  Coach Ivo had in de 2 weken voorafgaand aan deze wedstrijd  een strategie uitgewerkt en getraind om te pogen Temse uit evenwicht te brengen.

Aanvankelijk lijkt dit ook te lukken.  De bezoekers krijgen niet echt vat op het spel, terwijl onze spelers er in die periode niet in lukken de kansen af te werken.  Ruben opent de score (22’56”).  Het tweede doelpunt komt er niet, terwijl verdediging lang standhoudt.  Tot een schot tegen Imke (17’36”) en een inloper tegen Lotte (16’25”) de balans doet kantelen.  De volgende aanval mist Jan een stip.  Jelle schiet op een aflegger van Jan toch de gelijkmaker binnen (14’45”).  Meteen een tegendoelpunt van Temse en pech voor Riet als een vrijworp - m.i. ten onrechte – niet wordt toegekend wegens verdedigd.  Ook Temse mist een stip, zodat Ruben met een schot de bordjes terug in evenwicht hangt (10’12”).  Twee en een halve minuut later brengt een combinatie van Temse het volgende doelpunt.  Jan effent (6’28”) en Terrence neemt een time out.  Lotte gaat succesvol naar de stip als haar de bal uit handen wordt getikt door een heer (5’12”).  Op dezelfde wijze komen de bezoekers ook gelijk.  De wedstrijd is ondertussen 20 min. bezig en elk team heeft amper 5 doelpunten gescoord.  Nu schiet de scoringsmachine van de Oost-Vlamingen wel op gang en ze verdubbelen voor de rust hun scoren.  Daar kan Blauw Wit slechts een enkel doelpuntje tegenover stellen.

De tweede helft begint hoopvol met een omdraaier uit de steun en een schot van Lotte.  Imke countert een doelpunt tegen Lander/Ruben, 9-11 na zowat 3 min.  Dit kan nog alle richtingen uit ?  Daar denken de bezoekers net iets anders over.  Minder dan 5 min. later schrijf ik 9-17 op mijn blad.  De moed zinkt als lood in de schoenen van onze spelers.  Temse heeft de wedstrijd in handen genomen en geeft deze controle niet meer af.

In het verslag van de eerste helft heb ik het tijdstip vermeld wanneer er gescoord werd.  Temse bakte er in die 20 min. niet erg veel van, mede door de tactiek in verdediging die wel degelijk werkte.  Dan is het spijtig dat je daar niet meer en beter van kan profiteren door te scoren.  Het is niet anders.
Volgende week ontvangen we in de laatste wedstrijd Minerva.  Winst betekent nog altijd de ontsnapping aan de runner up-wedstrijd dank zij het aantal gewonnen matchen, ongeacht het resultaat in Scaldis-Leuven.  Dus supporters, waarom geen repetitie houden voor de aanmoedigingen die Boeckenberg Top verwacht tijdens de kruisfinale ?  Afspraak zaterdag 4/03 om 21u20.