Verslag : Leuven A - Blauw Wit A : 31 – 14  (19-10)
A: Ruben, Imke B (3), Jan (1), Lotte (2)
V: Jelle (2+s), Lander (2), Nicky, Riet (3)
Wissels : Zoë, Rino

Scheidsrechter : E. Mertens, T. Van Goidsenhoven

In de immense catacomben van de Sportoase was het even zoeken naar kleedkamers en speelveld.  Daar keek je dan op enorme, quasi lege, tribunes, een metershoge, gelukkig eveneens, lege klimmuur en langs de andere kant de verlichting van de recreatieruimte.  Minder indrukwekkend, de nogal losse palen en de spekgladde vloer.  Dit waren de settings voor een belangrijke wedstrijd waarvoor Ivo in de trainingen en de bespreking zijn spelersgroep optimaal had proberen voor te bereiden.  Winst betekende zekerheid omtrent het behoud, terwijl Leuven deze punten broodnodig had om nog een kans te hebben aan de runner op-wedstrijd te ontsnappen.

Leuven geeft meteen zijn visitekaartje af : na 2 schoten tegen Lander kunnen onze spelers aan de achtervolging beginnen.  Ondanks schoten van Riet, Lotte en Jelle behoudt de thuisploeg, ook na een gemiste strafworp, deze 2-puntenkloof.  Een verschil dat verdubbeld wordt met opnieuw twee schoten tegen Lander.  Ivo probeert met een time out zijn spelers wakker te schudden, maar ook de tegenstander van Ruben mikt onmiddellijk daarna tweemaal raak, 9-3.  Leuven drijft op een wolk, terwijl Blauw Wit eerder wegdrift.  Te weinig rebound, teveel snelle schoten met zeer korte aanvallen tot gevolg en slordig, soms roekeloos verdedigen leiden naar een duidelijk verschil aan de rust.

In de tweede helft proberen de coaches met tal van wissels de aanvalsmachine van Leuven lam te leggen.  Dit lukt deels.  Langs onze kant blijft het een probleem om de bal door de mand te krijgen.  Met slechts 4 blauwwitte doelpunten op 25 min. geraakt de thuisploeg freewheelend aan de meet.

Ja, de vloer was glad.  Akkoord, de palen stonden niet stabiel.  Problemen waar beide ploegen mee geconfronteerd werden.  Het valt mij op dat in deze beslissende matchen er enorm veel doelpunten worden geslikt (denk aan Minerva).  Tijd voor bezinning dus.  En vragen.  En hopelijk ook de juiste antwoorden daarop.  De mogelijkheden zijn er.  Volgende week is er geen competitie en vervolgens sluiten we zaalcompetitie af met 2 thuiswedstrijden.  Misschien met iets meer dan een handvol supporters ?