Verslag : Borgerhout/GW A - Boeckenberg A : 19 – 23 (12-6)
A: Tine P (1), Joppe B (1+s), Tibo D (5+s), Lisa VG (3)
V: Tess V, Jordan DV (3), Thomas T (4), Nikki S (1+3s)
Wissels : geen

Scheidsrechters : B. Wouters, R. Dardenne

De sporthal Plantin & Moretus heeft nooit mijn favoriet geweest en zal dat waarschijnlijk nooit worden ondanks de vrij recente renovatie.  Te weinig parkeerplaats en de zaal zelf kan mij ook niet bekoren.  Vlak voor aanvang van de match zat er bijzonder weinig volk in de tribunes.  Schuldige ?  De Rode Duivels die op dat moment het deksel op de neus kregen.  Na het tweede doelpunt van Marokko vonden de supporters hun zitjes naast de lijn.  Eindelijk wat sfeer in de zaal, alhoewel …
Met minder dan 4’30” te gaan in de eerste helft luidt een schot van Jordan de wederopstanding van onze panters in.  In de laatste 1’13” wordt er maar liefst zesmaal gescoord : schoten van Tine, Thomas en Tibo, die ook een stip omzet, en 2 goals van de Zebra’s.  Zo bereiken we de ruststand.

Bij hernemen staat er een andere panterploeg tussen de lijnen.  Een ploeg die betere schotkeuzes maakt, daardoor aanvallend meer rebound pakt.  Een ploeg die genoeg heeft van alle tegendoelpunten en verdedigend in de loopgraven gaat.  Het scoreverloop wijzigt dan ook spectaculair.  Nikki zet in de eerste twee aanvallen een stip om.  BGW prikt tegen, gevolgd door een inloper van Lisa, een strafworp tegen Joppe en een schot van Jordan.  Voelt de coach van de thuisploeg nattigheid ?  Hij neemt een time out.  Jordan krijgt een schot tegen, waarna Lisa en tweemaal Nikki het verschil terugbrengen tot 2 goals.  De toeschouwers van BGW rond mij worden zenuwachtig.  En dat wordt enkel maar erger als schoten van Joppe en Thomas de stand op 16-15 brengen.  We zijn amper 10 min. ver, het gaat razendsnel.  De Zebra’s houden nog even de boot af met een inloper tegen Joppe.  Maar dan gaan onze panters er op en er over met een inloper van Tibo – schot gevolgd – en schoten van Lisa en Thomas.  Joppe heeft pech als hij net een tikkeltje te laat de bal tracht te bemachtigen en die uit de handen van een dame tikt.  Dit stoort de opmars van onze ploeg niet.  Tibo prikt zijn nummer 4 binnen, waarna BGW opnieuw een time out neemt en de coach begint te wisselen.  Na de wissel gaat nummer 5 van Tibo door de mand, 18-20.  Met nog 3 min. op de klok, gaan onze panters in aanval de schotklok vol maken om zo de bal ongrijpbaar te maken voor de tegenstander : geduldige opbouw, steun en rebound zetten, in de laatste 10 sec. de doelpoging.  Mand en het spelletje begint opnieuw.  De derde poging is raak, een schot van Thomas.  Johannis neemt een time out.  Bal onderschept en in aanval zien we dezelfde taktiek.  Ditmaal scoort de vrije Jordan onder de korf.  Hij krijgt na de vakwissel een schot tegen.  Bij Jaro P, laat ingevallen tegen Tibo, kookt het potje over, na groen wegens protest, kijkt hij om dezelfde reden op de bank tegen geel aan.  De laatste minuut is dan al ingegaan.  Met 2 seconden op de klok legt Joppe van op de stip de verrassende eindstand vast.

Ongeloof bij alle supporters.  Bij BGW verbazing en aanvaarding; bij BKC verbazing en blijdschap.  Een onmogelijk gewaande turn over in de tweede helft met een 7-17 score.  Waar waren deze panters de vorige 2 wedstrijden ?  De eerste helft begon overigens in diezelfde trend : overhaaste schoten, geen rebound, moeilijke combinaties en problemen met de afwerking.  Gevolg ?  9-1 na 20 min.  Daarna dan … ja, wat en hoe ?  Misschien meer teamspirit, meer de zwaktes van de tegenstander opgezocht en benut ?  Hoe en wat dan ook, dit is wat de supporters meer en altijd willen zien.  Ze kijken al uit naar de bevestiging volgende week thuis tegen Kwik.