Verslag : Blauw Wit A – KCBJ A: 26 – 16  (10-8)
A: Ruben (6+s), Imke B (4+2s), Zoë (s), Jan (1+s)
V: Jelle (2), Lotte, Riet (4), Lander (4)
Wissels : Ana

Scheidsrechter : T. Van Goidsenhove

Na de ongelukkige en vooral pijnlijke kwetsuur aan de knie van Nina maakt Zoë haar entree in het A-team.  Jan komt in de plaats van Brent, die zich vorige week ook kwetste, maar die ik toch al terug in de B-ploeg zag meeballen.  Onze Blauw Wit-tjes zijn beducht voor KCBJ, dat zich in het verleden al een lastige te bekampen team heeft getoond.  Na de overwinningen in de vorige wedstrijden had ik iets meer zelfvertrouwen verwacht.  De grillen van de weergoden waren ook van de partij in deze wedstrijd, waardoor droge en, soms zeer, natte periodes voortdurend afgewisseld werden.

Het eerste kwartier is gelijk opgaand.  Onze spelers laten goed korfbal zien met vlotte combinaties in aanval en een redelijke verdediging.  Ze scoren telkens eerst, te starten met een stip van Imke, maar een scherp afwerkend KCBJ countert iedere keer.  Zo wordt het na schoten van Lander en Riet (2x) en twee afleggers van Jan op Ruben 6-5.  Lander kan, op aflegger van Jelle voor het eerst het dubbele verschil laten optekenen.  De bezoekers missen een strafworp, waarna Zoë van op de stip de fout op haar inloper bestraft.  Ana komt in de plaats van Lotte, die zich niet helemaal lekker voelt.  De coach van KCBJ neemt een time out om zijn spelers op te peppen.  Dat helpt.  Terwijl Blauw Wit in aanval begint te krasselen – weinig rebound en slechte passen – krijgt KCBJ 10 min. om de score te effenen, 8-8.  Dit schudt onze spelers wakker.  In de laatste 2 min. kan Imke uit schot en stip haar ploeg met een 2 doelpunten laten rusten.

Van bij de start in de tweede aanval neemt Blauw Wit het initiatief met goals van Riet, op aflegger van Ana, en Jelle.  Wat KCBJ daarna ook probeert, dichter dan 3 goaltjes komen ze niet meer.  Een paar malen lijken onze spelers de concentratie te verliezen.  Een time out van Tom en een fikse regenbui in het laatste deel van de tweede helft houdt de spelers bij de les.  In de laatste 10 min. en onder de gutsende regen kraakt KCBJ, waardoor er een duidelijk verdict op het scorebord komt.

Na een leuke en spannende eerste helft toonden onze spelers duidelijk dat ze de betere ploeg waren.  In de rangschikking prijken ze mooi op de eerste plaats voor Edegem met evenveel punten, maar een minder doelsaldo.  De competitie is nog jong.  Voetjes op de grond dus om in de komende wedstrijden tegen Rijko en Catba de buit binnen te halen.
Door het gezelschap van 2 mooie dames in de VIP-lounge heb ik een doelpuntje gemist, dat ik toegekend aan een hardwerkende Jan.  Imke zal me wel corrigeren als het fout is …