Verslag : Boeckenberg A – Borgerhout/WG A : 19 - 16  (8-5)
A: Nikki S (2+2s), Matthi D (4), Tine P, Tibo D (1)
V: Jolien H (1), Sara G, Thomas (4), Rick V (3s)
Wissels : Rani VH, Brent S (2)

Scheidsrechters : T. Vangoidsenhove, K. Lauret

De scheidsrechters blijven niet gespaard van het Corona-virus.  Vandaar een opgelegde wissel, zodat hetzelfde duo van vorige week terug verschijnt.  Bij BGW is men langs dameskant met een verjonging gestart.  En onze fanionheren spelen blijkbaar met een beurtrol, waardoor Thomas de plaats van Brent inneemt.  Voldoende belangstelling langs de lijn, ook en alweer van ATV, geen regen zodat de omstandigheden wel snor zaten om er alweer een spannende derby met de achterburen van te maken.

Vermits de vakken zijn gewijzigd is het langs onze kant even zoeken naar mekaar.  BGW opent de score, meteen gevolgd door de tegentreffer.  De eerste thuisaanval na de wissel is meteen raak, waarna de bezoekers effenen.  Mooi gelijk opgaande eerste 5 minuten, gevolgd door een bijna even lange doelloze periode.  Onze panters vinden het eerst de mand en slaan gelijk een drie punten kloof.  Weliswaar komt er meteen een counter tegen Matthi, toch neemt de coach van BGW een time out om bij te sturen.  Thomas incasseert de aansluitingstreffer.  Na een trek- en duwduel tussen Tibo en zijn tegenstander, komt die laatste weg met een fikse elleboogstoot op het gezicht van Tibo.  Beide spelers krijgen een reprimande van de scheids en BGW de bal.  De gemoederen van de zebra’s zijn plots duidelijk opgehitst.  Nadat Nikki van op de stip en Thomas met schot de kloof terug naar 3 brengen, mag ook BGW naar de stip.  Die gaat naast, maar in dezelfde aanval scoren ze uit schot.  De coach van BGW voert vervolgens een dubbele wissel door, de eerste van vele die nog zullen volgen.  Rick en Jol krijgen nieuwe tegenstanders.  Opnieuw mag BWG naar de stip en opnieuw gaat de bal naast.  Onder de korf wordt Brent in de rug gechargeerd door zijn verdedigende heer en … moet de bal afgeven voor duwen ?  Iets later gaat diezelfde heer opnieuw in de fout, krijgt strafworp tegen en vindt het tijdens en na het fluitsignaal nog nodig door te gaan op Matthi.  Nikki zet niettemin de ruststand op het bord.

Het eerste doelpunt na de rust komt op naam van Brent.  De bezoekers laten niet los.  Tine krijgt een inloper tegen – randje gesneden ? - en krijgt de volgende aanval eveneens op inloper een strafworp tegen.  Onze panters behouden de nodige kalmte om zelf te blijven scoren.  Een schot van Matthi wordt nog gecounterd met een schot tegen Thomas, die na de vakwissel dubbel wraak neemt.  Eerst pikt hij een afgeweerde bal op voor een keurig omgezette inloper, de volgende aanval knalt hij van aan de zijkant raak.  De volgende doelpunten van de bezoekers worden telkens gepareerd, 14-10.  Beide coaches voeren een wissel door : Rani komt ipv. Tine; Brent krijgt een nieuwe tegenstander.  Op het bord verandert er ondertussen niks, ook niet als BGW naar de stip mag en voor de derde maal op rij mist.  Nadat BGW een vrijworp heeft omgezet en Jol met een afstandsschot het verschil behoudt, mogen de bezoekers nog eens naar de stip.  En ja, viermaal op rij naast.  Ondanks deze missers dringen de zebra’s toch aan, via twee doelpunten tegen Matthi.  Hij werkt na de wissel een aflegger van Brent af, 16-13.  Alweer mogen de bezoekers naar de stip, vraag me niet waarom.  En als Tine de aansluitingstreffer tegen krijgt, 16-15, neemt Johannis een time out.  Er resten nog 5,5 minuut.  Onmiddellijk na hernemen krijgt Thomas strafworp mee, omgezet door Rick.  Nikki zet de volgende aanval een vrijworp om.  Als Matthi Brent de wederdienst bewijst is de kous af.  De inloper tegen Tine is er eentje voor de statistieken.

Onze spelers konden gelukkig voldoende zelfbeheersing tonen om zich niet in de luren te laten leggen door het irritatiekorfbal van de tegenstander.  Dan druk ik me eigenlijk nog te zacht uit.  Buiten de elleboogstoot van Pauwels, zag ik Sven Vervloet bij het uitverdedigen de reeds verdedigde Brent tegen de grond duwen.  Wil dit zeggen dat onze panters geen fouten maken ?  Neen, maar een meer stringente bestraffing vanaf minuut 1 zou het korfbalspektakel zeker ten goede komen en mogelijk zelfs aangenaam maken.  Soit, de punten zijn binnen, na een spannend wedstrijdverloop.  Dank u wel, panters.

Geen echte verrassingen bij de andere wedstrijden.  Opvallend wel de 34 doelpunten die Voorwaarts door de mand van Riviera/Deurne joeg.  Zouden onze panters daar volgende week ook in slagen ?  Afspraak aan het Rivierenhof om 15u30.