FR

Vermits er nog al wat vragen komen over het wedstrijdschema van het Champions League tornooi, ga ik proberen de huidige toestand kort samen te vatten.

Enkele weken geleden trok het Portugese CC Oeiras zich terug uit het tornooi.  IKF had geen andere keuze dan het wedstrijdschema te herzien, omdat een andere ploeg aantrekken op dat moment om verschillende redenen geen optie meer was. In dit nieuwe schema werd, in tegenstelling tot het oude, een wedstrijd gepland op woensdagavond om 18u tegen NC Benfica.

Verslag : Boeckenberg A – Putse A : 26 - 16  (14-5)
A: Tibo D (2+3s), Lauren S (2), Lisa VG (3), Lucas (4+s)

V: Jordan DV (4+s), Amber E (1), Tess V (s), Thomas T (3)
Wissels : Dennis DV (1) , Maline V

Scheidsrechters : Jongbloed W., Bekaert I

Wie dit weekend in het Boeckenberg Sportcenter een spannende wedstrijd hadden willen zien, diende op zondag om 13u45 op de tribune te zitten.  De TOP B wedstrijd ging zowat gelijk op tot 10 min. voor het einde als Putse 3 doelpunten voorsprong nam.  Daarna ontbond Maline haar duivels voor de heropstanding van haar ploeg met een 28-26 eindstand tot gevolg.  Knappe wedstrijd.
Een nieuwjaarsreceptie na de hoofdbrok bleek toch niet de publiekstrekker te zijn.  Voor een amper half gevulde tribune streden onze panters om de vereiste punten tegen Putse.  Joppe bleef aan de kant om zijn enkel wat rust te gunnen.

Verslag : Blauw Wit A – Putse A : 23 - 6  (11-3)
A : Ana (5+s) - Lotte – Lander (1)  - Jelle (3+s)

V: Imke (3) - Zoë (1) - Jan (1+s) – Ruben (2+s)
Wissels : Kobe (1), Nikki (1), Rino (1)

Scheidsrechter : W. Claes

Neerlandia bleek in de heenronde thuis niet de gemakkelijkste tegenstander, wat resulteerde in een krappe winst (21-22).  De wedstrijd van de B-ploeg toonde dat de Gentenaars kampen met de afwezigheid van een aantal basisspelers.  Mocht dit al een geruststelling zijn dan was daar voor de start van de wedstrijd bij onze spelers weinig van te merken.  Een beetje gezonde spanning voor een match kan nooit kwaad.

Nog op zoek naar een tof, sportief kamp op een top locatie? Schrijf je kind dan snel in!

Verslag : Verde A - Blauw Wit A : 17 - 24  (9-10)
V1 : Imke (1) - Zoë (2+s) - Jan (3) - Lander (4+2s)

V2 : Ana (2) - Lotte - Kobe  - Jelle (4)
Wissels : Ruben (3+2s)

De eerste wedstrijd van de terugronde wordt gespeeld op de Wilrijkse pleinen tegen Verde.  Dit team staat zes punten lager geklasseerd, maar dit wil niet zeggen dat het een “walk in the park” wordt.  Iedereen in de reeks is aan elkaar gewaagd en als je wil winnen, zal er goed gespeeld moeten worden.  Goffa en Niels starten met een creatieve vakopstelling en Davor & Nick J. hebben als coaches van Verde, best wat denkwerk om juist tegen te stellen.

Verslag : Temse A – Boeckenberg A : 18 - 26  (7-13)
A: Joppe B (2), Tibo D (2+s), Lauren S (7), Lisa VG

V: Tess V (3), Amber E (1+s), Thomas T (4), Jordan DV (3)
Wissel : Imana B, Dennis DV (1), Lucas DR (1)

Scheidsrechters : R. Dardenne, B. Wouters

De wedstrijden tegen Temse en Putse zouden gemakkelijke opdrachten moeten zijn.  Gevaarlijke opdrachten ook, want het missen van punten tegen een van hen zou op de eindafrekening wel eens zwaar kunnen doorwegen.   De supporters zijn zich hier blijkbaar ook van bewust.  De niet zo grote tribune was goed gevuld.  Langs panterkant zagen we al wat “moves” op de muziek voor de wedstrijd.  Is hier de voorbereiding naar de champions league al begonnen ?

De panters die een ticket hebben besteld voor de finale op zaterdag 10 februari

op PKC, kunnen deze ophalen en betalen (BC) op zondag 21 januari van 17u15 tot 18u ( na de thuiswedstrijd tegen Putse)  op onze Nieuwjaarsreceptie en op woensdag 31 januari van 19u tot 20u.

De tickets zijn pas besteld als er een bevestigingsmail bij jullie is toegekomen.

Graag tot dan!!

We tellen af! Binnen 4 weken, van 8-10 februari spelen we met de topgroep van Boeckenberg de Champions League (vroegere Europa Cup). We hopen veel supporters te mogen verwelkomen op dit fantastische event dat zal plaatsvinden op PKC in Papendrecht. Tickets voor de finale op zaterdag moeten per mail besteld worden op europacup2024@boeckenberg-korfbal.be . Deze ticketverkoop start vanaf nu en stopt op vrijdag 2 februari! Na 2 februari kan je bij Boeckenberg geen tickets meer bestellen en is er geen zekerheid meer van tickets. Wees er dus snel bij!

Hier kan u het speelschema en ticketinfo terugvinden:

M T W T F S S
Livestreams

Trooper

Koop Online via Trooper

Sporting A
Verjaardagen
Mirko Van den Audenaerde
Marcel Wauters
Finn Dhanis
Kamiel Buys
Florian Van Hoeck